» Settingi » Forgotten Realms [NP] » Akadi

Akadi


wersja do druku

Królowa Powietrza, Pani Powietrza, Władczyni Wiatrów, Królowa Żywiołaków Powietrza

Redakcja: Piotr 'Rebound' Brewczyński
Ilustracje: Verghityax, Tess

Akadi Królowa Powietrza, Pani Powietrza, Władczyni Wiatrów, Królowa Żywiołaków Powietrza
Większe bóstwo
Symbol: biała chmura na niebieskim tle
Plan ojczysty: Plan Żywiołu Powietrza
Charakter: neutralny
Dziedzina: żywioł powietrza, ruch, prędkość, latające stworzenia
Wyznawcy: hodowcy zwierząt, archonci żywiołów (powietrze), tropiciele, łotrzykowie, żeglarze
Charakter kleru: CN, PN, NZ
Domeny: iluzja, podróż, powietrze, oszustwo
Ulubiona broń: wir powietrzny (ciężki korbacz)

Symbol AkadiAkadi jest jedyną boginią spośród czterech bóstw żywiołów. Jej natura jest zmienna niczym usposobienie przysłowiowej kobiety. Akadi może być jak delikatny szept wichru lub też jak ogłuszający ryk wichury. Królowa Powietrza mknie w nieskończonym galopie wiatru, niosąc z sobą napotkane po drodze dźwięki i zapachy. Jest ona nieprzewidywalna, a o innych mieszkańców Planu Żywiołu Powietrza troszczy się o wiele bardziej, niż o swych własnych wyznawców.

Akadi, podobnie jak pozostałe bóstwa żywiołów, znana jest z obojętnego traktowania swoich wyznawców na Abeir-Torilu. Jej brak zainteresowania sprawami tego świata sprawia, że większość mieszkańców Faerunu postrzega ją jako pomniejsze bóstwo, zaś jej wyznawców jako kultystów. Królowa Powietrza zazwyczaj zwraca uwagę na modły swych wiernych dopiero wtedy, gdy zapalają oni dla niej drogie i wonne kadzidła, a dobywający się z nich dym ulatuje z wiatrem. Jeżeli ofiara ją zadowoli, Akadi może sprawić, że wichry ucichną albo się wzmogą, że spadnie lekki deszcz, bądź się wypogodzi. Jedną z niewielu powietrznych dziedzin, w którą Królowa Powietrza nie ingeruje są burze, gdyż władza nad nimi należy do Talosa i Umberlee.

W Krainach Hordy Akadi znana jest jako Teylas i przedstawiana jest pod postacią mężczyzny. Jednak pomiędzy wyznawcami nie dochodzi do żadnych rozdźwięków na tle tego zróżnicowania.

Królowa Powietrza może pojawić się jako dowolna latająca istota. Może też użyć wyłącznie swojego głosu, który wówczas słyszalny jest jako szept wiatru. Najczęściej jednak komunikuje się ze swymi wyznawcami i kapłanami poprzez latających posłańców, pod warunkiem, że odbiorca wiadomości jest dla niej użyteczny lub wartościowy. Klerycy Akadi poczytują zmianę w wietrze jako oznakę jej zadowolenia.

Podobnie jak inne bóstwa żywiołów, Akadi nie tworzy swoich awatarów - woli pojawiać się we własnej osobie w postaci trąby powietrznej.

Akadi stąpająca po Faerunie
Historia/związki: W historii Krain odnotowano pojawienie się Akadi na powierzchni Torilu tylko dwa razy. Królowa Powietrza pojawia się zwykle jako olbrzymia, przypominająca tornado kolumna wirującego powietrza. Jej głos może być niczym szept wiatru pośród bezlistnych drzew albo niczym straszliwy ryk, który słychać z odległości kilku mil. Miejsce pobytu Akadi w Czasach Kłopotów jest nieznane.

Akadi nie ma bezpośredniego przełożonego, ale posiada za to licznych sprzymierzeńców. Do głównych należą: Aerdrie Faenya, Quorlin, Remnis, Shaundakul, Stillsong, Stronmaus i Syranita. Jej głównym antagonistą jest Grumbar - bóstwo żywiołu ziemi, z którym Pani Powietrza nieustannie walczy.

Dogmat: Akadianie nauczają, że każdy winien znaleźć własne oświecenie. Wierzą oni, iż prawdę mogą znaleźć tylko w tym, co ich interesuje. Jednakże, gdy zainteresowanie wygaśnie, znika również możliwość dalszego rozwoju duchowego. Dlatego też Akadianie w pogoni za swoimi marzeniami bez przerwy zmieniają swoje zajęcia, przenoszą się z miejsca na miejsce, gromadząc w ten sposób coraz więcej nowych doświadczeń. Duchowieństwo Akadi postrzega większość spraw doczesnych jako trywialne i rzadko kiedy staje po czyjejś stronie w dowolnym przypadku. Jedyną sprawą, w której Akadianie zajmują bezkompromisowe stanowisko jest imperatyw, że żadni członkowie duchowieństwa ani klerycy nie mogą być spętani lub więzieni; warunki takie prowadzą ich zdaniem do ataków depresji wśród wiernych oraz do śmierci z tęsknoty za wolnością.

Nowicjusze w wierze uczeni są następującej doktryny: "Wieczna Akadi jest uosobieniem zmienności. Każdego dnia odkrywamy nowe oblicze bogini. Bądź równie elastyczny, co ona. Podążaj za wszystkim, co cię w tej chwili interesuje. Patrz na problemy z tylu punktów widzenia, z ilu tylko się da, aby otrzymać najlepszą odpowiedź. Traktuj życie, jak co dzień tworzone na nowo dzieło sztuki, dla korzyści swoich i Akadi. Wolność przemieszczania się i wznoszenia na tchnieniu życia jest jednym z przyrodzonych praw każdej żywej istoty. Leć naprzód i szerz słowo Akadi, a poprzez swe uczynki ukazuj świeżość życia, którą ona z sobą niesie."

Kapłanka Akadi
Kler i świątynie: Zanim nastały Czasy Kłopotów, duchowieństwo Akadi miało w swych szeregach mnóstwo kapłanów. Jednak po tym wydarzeniu Królowa Powietrza postanowiła przekwalifikować większość swoich kleryków na archontów żywiołów. Obecnie nie ma już zbyt wielu zwyczajnych kapłanów wśród duchownych Akadi. Klerycy Akadi praktycznie przez całe swoje życie podróżują po świecie głosząc słowo swej bogini. Niewielu z nich osiedla się gdzieś na stałe. Ich pobyty w miastach czy wioskach również są krótkie - co najwyżej kilkudniowe. Wszyscy kapłani Akadi podzieleni są na dwa odłamy. Nie ma to nic wspólnego z kościelną hierarchią ani też żadną schizmą. Podział ten wynika tylko i wyłącznie z dwóch odmiennych filozofii postępowania wykształconych w wierze Królowej Powietrza. Filozofie te to Szept i Ryk. Ci, którzy kierują się w życiu Szeptem, działają zazwyczaj za kulisami ważnych wydarzeń - często bywają szarymi eminencjami i rzadko zdradzają swoją przynależność do kościoła Akadi. Natomiast zwolennicy Ryku są o wiele bardziej bezpośredni w swoim zaangażowaniu w sprawy Faerunu i najczęściej działają otwarcie. Pomiędzy przedstawicielami obu odłamów rzadko dochodzi do spięć, gdyż zwykle łączy ich wspólny cel, choć zdarzało się, że osobiste ambicje jednego kapłana doprowadzały do starć.

Akadianie są równie zmienni, jak ich bogini. Kościół Królowej Powietrza zorganizowany jest bardzo chaotycznie. Kapłani Akadi gromadzą się zwykle w niewielkie grupy. Każdej z takich grup przewodzi najbardziej charyzmatyczny w danym momencie Akadianin. Nagminnie wymieniają się oni swymi zadaniami i obowiązkami, dlatego też nigdy nie wiadomo, czy osoba, która jeszcze dekadzień temu zajmowała się dowodzeniem, robi to nadal po upływie tego czasu. Z tego powodu większość kupców uważa Akadian za niegodnych zaufania, gdyż znalezienie kleryka, z którym podpisało się kontrakt lub umowę graniczy niemal z cudem. A nawet jeśli uda się odnaleźć zaginionego kontrahenta, to prawie na pewno można się spodziewać odpowiedzi w stylu: "Przykro mi, ale to już nie moja sprawa".

Nowicjusze w wierze znani są jako Nieopierzeni. Aby stać się pełnoprawnym członkiem duchowieństwa Akadi, Nieopierzony musi przejść specjalny, unikalny rytuał (zazwyczaj związany z lataniem) opracowany przez co najmniej dwóch starszych kapłanów. Tytuły w hierarchii, od najniższego do najwyższego, to: Skrzydlaty (pełnoprawny kapłan), Powietrze Bogini, Bryza Światłości, Zefir (starszy kapłan), Mistral, Sirocco (przywódca kościoła) oraz Huragan (przywódca dużego kościoła lub bardzo doświadczony kapłan). Kleryk, który zabił lub pokonał wroga swego kościoła (zwykle wysokiego rangą kapłana Grumbara lub stworzenie żywiołu ziemi) może umieścić na początku swego tytułu honorowe słowo "Wielki".

Naszyjnik kapłanów AkadiPodczas ceremonii i rytuałów klerycy Akadi noszą trójkolorowe szaty (kolory te to: biały, jasnoszary i jasnoniebieski). Te trzy barwy reprezentują różne oblicza bogini. Najbardziej preferowanym materiałem jest jedwab, ponieważ jego zwiewna natura cieszy Królową Powietrza. Szczególnie wysoko cenione są jedwabne szaty z falistymi wzorami. Wielu kapłanów nosi biżuterię z mlecznych opali, kryształów kwarcu, turkusów oraz szafirów. Również z tych kamieni szlachetnych wytwarzane są święte symbole Akadian. Specjalnie przywoływany żywiołak powietrza pozostawia na kamieniu kunsztowny wzór, a następnie ozdobiony w ten sposób kamień wkładany jest w gustowną oprawę z cennego metalu, wykutą na kształt chmury.

Większość poszukujących przygód kapłanów Akadi oraz innych członków duchowieństwa podchodzi do kwestii ubioru podróżnego ze zmysłem praktyczności. Jako, że zazwyczaj stąpają oni po ziemi, którą uważają za wrogi sobie żywioł, starają się zakładać cięższą, twardszą i wytrzymalszą odzież. Mimo to nie rezygnują z ulubionych kolorów swej bogini. Nawet ich broń i pozostałe przedmioty są zwykle w jednej z tych barw. W podróży większość kleryków ogranicza się w noszeniu jedwabi do szarfy. Najcięższą zbroją, na jaką pozwala im wiara jest kolczuga. Mogą również używać tarcz oraz posługiwać się dowolnym orężem do walki wręcz i niemal każdą bronią strzelecką. Jednak nie wolno im używać magicznych przedmiotów, których natura oparta jest na żywiole ziemi - nawet, gdyby zależało od tego ich życie.

Akadianie zajmują się wieloma rzeczami - głównie przysłuchiwaniem się wichrom, podróżowaniem pod gwiaździstym niebem, głoszeniem chwały Akadi oraz, rzecz jasna, pogonią za swymi obecnymi zainteresowaniami. Niektórzy kapłani całkowicie oddają się eksperymentowaniu z różnymi rzeczami, np. krzyżują różne odmiany ogarów, aby otrzymać nową, szybszą i wytrzymalszą rasę. Mogą też obserwować, jak pewne stworzenia będą się przystosowywać do nowych warunków albo spędzać wiele żmudnych godzin na próbie skonstruowania sztucznych skrzydeł. Tym niemniej, jeśli tylko stracą zainteresowanie swym obecnym zajęciem, po prostu je porzucają i ruszają zająć się innym, niezależnie od tego, ile czasu poświęcili na poprzednie.

Dla Akadian każdy dzień jest ważny, ponieważ każdy może nieść ze sobą jakieś zmiany lub nowe doświadczenia. Kapłani zazwyczaj wstają przed wschodem słońca, aby odprawiać od Królowej Powietrza modły, które unoszone są z porannym wiatrem. Jedną z ważniejszych ceremonii Akadian jest Obcowanie z Wiatrem. Jest ona odprawiana jedynie przez wyspecjalizowanych kapłanów i to dopiero wtedy, gdy osiągną już pewien stopień zaawansowania. Obcowanie z Wiatrem polega na tym, że najprzód kapłan przez godzinę składa uroczystą modlitwę, a następnie przyzywa żywiołaka powietrza. Jeżeli żywiołak odpowie na wezwanie, wówczas kapłan zapala wydzielające słodką woń kadzidło, śpiewa pieśni, rzuca na wiatr kwiatowe płatki i recytuje sławiące Akadi wiersze. Po rytuale żywiołak unosi ze sobą wszystkie dary do Planu Żywiołu Powietrza i oddaje je Królowej Powietrza. Jedyne kalendarzowe święto w wierze Królowej Powietrza ma miejsce w dzień Śródlecia. Odbywa się ono w ruinach Blaskaltaru w Shaar, gdzie ongiś stała pierwsza świątynia Akadi w Faerunie. Aby dotrzeć tam na czas, wszyscy zdolni do wędrówki klerycy wyruszają przynajmniej kilka dekadni wcześniej. Kiedy nadejdzie już dzień Śródlecia, zgromadzeni klerycy wyśpiewują pieśni i poematy o bohaterach ich wiary oraz wpisują do specjalnej księgi imiona duchownych, którzy zmarli w czasie ostatniego roku. Ma to na celu upamiętnienie ich istnienia.

Istnieje bardzo niewiele stałych świątyń i chramów Królowej Powietrza. Gdy zamieszkujący świątynię kapłani wyruszają w kolejną wędrówkę, zazwyczaj osiedlają się w niej klerycy właśnie przybywający z wyprawy. W ten sposób chramami zawsze ktoś się zajmuje i nie popadają one w zapomnienie. Jednak najświętszym miejscem Akadian są ruiny Blaskaltaru w Shaar. Na terenie tych ruin znajduje się kopiec wzniesiony na pamiątkę stojącego tu niegdyś Pierwszego Chramu Królowej Powietrza. Sama świątynia została już dawno temu skruszona zębem czasu oraz warunkami pogodowymi. Mimo to Akadianie gromadzą się tu co rok, żeby wspominać historię swego kościoła i jego największych członków – dzięki temu nigdy nie zatracą oni swojej przeszłości nie zostaną skazani na ponowne jej przeżycie. Głęboko zakorzeniona w kościele Akadi filozofia ciągłego ruchu sprawia, że na sługi Królowej Powietrza można się natknąć właściwie wszędzie. Z tego też powodu istnieje bardzo niewiele stałych świątyń Akadi. Te, które istnieją są w większości bardzo do siebie podobne, a to dlatego, iż są to zazwyczaj stojące na wolnym powietrzu kręgi drewnianych pali przyozdobionych piórami i chorągiewkami, które trzepoczą przy najmniejszym powiewie wiatru.

Wizerunek AkadiW sztuce sakralnej Akadianie przedstawiają swoją boginię jako błękitną, półprzezroczystą kobietę o olbrzymich pierzastych skrzydłach, które sięgają chmur. Powiadają oni, iż skrzydłami tymi Królowa Powietrza rozsyła wichry po całym Abeir-Torilu.

W historii Krain zostało powołanych do życia wiele organizacji, drużyn lub zakonów nieodłącznie związanych z religią akadiańską. Sporo z nich nadal funkcjonuje, choć wymienione zostaną jedynie te najważniejsze. Największym obecnie zakonem krzyżowców są Rycerze Czterech Stron Wiatru. Jego członkowie organizują własne wyprawy lub też na polecenie weteranów wyruszają, by dokonać pomsty na kościele Grumbara. Wśród mistyków wiary istnieją trzy organizacje, do których przynależność uzależniona jest od charakteru. Dobrzy mistycy gromadzą się pod sztandarem Kompanii Letniego Wichru, neutralni zostają Apostołami Wiosennej Bryzy, natomiast źli tworzą Przymierze Kłów Śródzimia.

Akadi
Druid 20/Łotrzyk 20
Średni przybysz (powietrze)
Boska ranga: 17
Kości Wytrzymałości: 20k8+160 (przybysz) plus 20k8+160 (drd) plus 20k6+160 (łtr) (920 pw)
Inicjatywa: +20, zawsze pierwsza (+16 Zr, +4 Poprawiona inicjatywa)
Szybkość: 18 m, lot 18 m (doskonała)
KP: 83 (100, jeśli Akadi i jej przeciwnicy są w powietrzu) (+16 Zr, +17 boski, +30 naturalny, +10 odbicie)
Ataki*: Widmowa trąba powietrzna uderzenia i lodu +5 +83 wręcz albo czary: +66 dotykowy wręcz lub +73 dotykowy na dystans (premia do ataków zwiększa się o 17, jeśli Akadi i jej przeciwnicy są w powietrzu)
*Zawsze uzyskuje 20 przy testach ataku, rzuć kością, by sprawdzić trafienie krytyczne
Obrażenia*: Widmowa trąba powietrzna uderzenia i lodu +5 1k10+14/15-20 albo od zaklęcia (premia do obrażeń zwiększa się o 17, jeśli Akadi i jej przeciwnicy są w powietrzu)
*Zawsze zadaje maksymalne obrażenia (trąba powietrzna 24 punktów obrażeń [41 w powietrzu])
Przestrzeń/Zasięg: 1,5 m/1,5 m
Specjalne ataki: moce domenowe, sprzyjający moment, ukradkowy atak +13k6, wybitne boskie zdolności, wyniszczający atak, zdolności czaropodobne.
Specjalne cechy: bezczasowe ciało, boska aura (27 kilomterów, ST 37), boskie niepodatności, boże królestwo, komunikacja na odległość, krok bez śladów, leśny krok, nieświadomy unik, odparcie uroku natury, OC 49, odporność na jad, odporność na ogień 37, poprawione uchylanie, RO 53/+4, rozumienie, mówienie i czytanie we wszystkich językach oraz przemawianie bezpośrednio do wszystkich istot w promieniu 27 kilometrów, rzut obronny, spontaniczne czarowanie (zaklęcia objawień), tysiąc twarzy, zmysł natury, Zwierzęcy kształt (jak druid 20. poziomu).
Rzuty obronne*: Wytrw +57, Ref +65, Wola +62
*Zawsze uzyskuje 20 przy rzutach obronnych
Atrybuty: S 28, Zr 42, Bd 26, Int 30, Rzt 36, Cha 30
Umiejętności*: Blefowanie +60, Ciche poruszanie +66, Czarostwo +60, Dyplomacja +60, Koncentracja +58, Kradzież kieszonkowa +66, Otwieranie zamków +66, Postępowanie ze zwierzętami +60, Przebieranie +60, Przeszukiwanie +60, Równowaga +66, Skakanie +59, Szacowanie +60, Tajniki dziczy +63, Ukrywanie +66, Unieszkodliwianie mechanizmów +60, Upadanie +66, Wiedza (natura) +60, Wróżenie +60, Wyczucie kierunku +63, Wyzwalanie się +66, Zastraszanie +60, Zwierzęca empatia +60
*Zawsze uzyskuje 20 przy testach umiejętności
Atuty: Atak z doskoku, Bieg, Błyskawiczny refleks, Czujność, Finezja w broni*, Poprawiona inicjatywa, Poprawione przewracanie, Poprawione rozbrajanie, Poprawione trafienie krytyczne (trąba powietrzna), Ruchliwość, Rzucanie w walce, Szybkie wyciąganie broni, Ślepowidzenie (promień 1,5 metra), Uniki, Walka na ślepo, Wirujący atak, Wyspecjalizowanie, Wzmocnione przenikanie czaru, Zmysł walki, Zogniskowanie broni (trąba powietrzna).
*Trąba powietrzna Akadi traktowana jest jak ciężki korbacz, jednak nie posiada ona żadnej wagi, co sprawia, że na potrzeby atutu Finezja w broni traktowana jest jak broń lekka.

Boskie niepodatności: Obniżenie wartości atrybutu, wysączenie atrybutu, wysączenie energii, kwas, zimno, efekty śmierci, choroby, dezintegracja, elektryczność, efekty wpływające na umysł, paraliż, trucizna, Uśpienie, otumanienie, transmutacja, Uwięzienie, Wygnanie.
Wybitne boskie zdolności: Boski druid, Boski łotrzyk, Boski ukradkowy atak, Boskie przyśpieszenie, Boskie uniki, Boskie władanie powietrzem, Boskie zogniskowanie broni (wir powietrzny), Cios zguby (istoty ziemi), Darmowy ruch, Długie kroki, Dodatkowa domena (oszustwo), Energetyczna burza (zimno), Kontrolowanie stworzeń (istoty powietrza), Natychmiastowy ruch, Najwyższa inicjatywa, Potęga natury, Przekształcenie rozmiaru, Przywołanie istot (istoty powietrza), Wyzwolenie energii (zimno), Zmiana kształtu, Zmiana postaci, Zmiana rzeczywistości.
Zmiana postaci: Moc ta pozwala Akadi przeistaczać się z postaci humanoidalnej w trąbę powietrzną, podobną do tej będącej efektem przekształcenia żywiołaka powietrza. Statystyki Akadi podczas przemiany nie zmieniają się, prócz tych na które wpływ ma rozmiar. Akadi w postaci trąby powietrznej ma 3 metry szerokości u podstawy i 21 metrów wysokości, choć może zmniejszyć się do 6 metrów. Ta forma posiada wszystkie zdolności żywiołaka powietrza w postaci trąby powietrznej poza tym, że ST rzutu obronnego wynosi 32, a obrażenia 2k10.
Moce domenowe: Rzuca czary iluzji na poziomie rzucającego czary o 1 wyższym, 13 razy/dzień odegnanie lub niszczenie istot ziemi albo karcenie lub kontrolowanie istot powietrza, 10 rund/dzień Swoboda ruchu.
Zdolności czaropodobne: Akadi używa tych zdolności jak czarujący 27. poziomu, za wyjątkiem czarów iluzji, które rzuca, jakby była na 28. poziomie. ST rzutów obronnych wynosi 37 + poziom czaru. Wszystkie zaklęcia domenowe (iluzja, podróż, powietrze, oszustwo).
Zaklęcia druida/dzień: 6/9/8/8/8/8/6/6/6/6; bazowy ST = 23 + poziom czaru.
Wyposażenie: Akadi nie nosi przy sobie żadnej materialnej broni, choć może "dzierżyć" Widmową trąbę powietrzną uderzenia i lodu +5. Należy traktować ją jak ciężki korbacz nie posiadający żadnej wagi, co sprawia że na potrzeby atutu Finezja w broni traktowana jest ona jak broń lekka. Nawet w ludzkiej formie, Akadi ubrana jest tylko w zwiewne, lekkie ubranie.

Inne boskie moce
Akadi to większe bóstwo, zatem automatycznie uzyskuje najlepszy możliwy rezultat w każdym teście, który wykonuje (wliczając w to testy ataku, obrażeń, testy umiejętności i rzuty obronne). Jest nieśmiertelna.
Zmysły: Akadi ma zmysły wzroku, suchu, dotyku i węchu sprawne na odległość 27 kilomterów. Poświęcając akcję standardową, może percypować wszysko oddalone o 27 kilometrów od swych wyznawców, poświęconych jej miejsc, przedmiotów lub miejsc, w których jedno z jej imion lub tytułów zostało wypowiedziane w minionej godzinie. W ten sposób może korzystać ze zmysłów w maksymalnie 20 miejscach jednocześnie. Potrafi także zablokować zdolności wyczuwania bóstw o jej boskiej randze lub niższej - maksymalnie dwa odległe miejsca na 17 godzin. Akadi potrafi także wyczuć obecność każdej materialnej istoty w promieniu 51 metrów na podstawie generowanych przez nią drgań powietrza.
Zmysł dziedziny: Akadi wyczuwa każdą zmianę w wiatrach i każde przyzwanie żywiołaka powietrza w chwili, gdy następują i przez 17 tygodni po nich.
Akcje automatyczne: Akadi może wykorzystywać Blefowanie, Ciche poruszanie, Równowagę, Skakanie, Ukrywanie i Wyzwalanie się w akcji darmowej, jeśli ST zadania wynosi 30 lub mniej. Ma prawo do 20 takich darmowych akcji w każdej rundzie.
Tworzenie przedmiotów magicznych: Akadi może wykonać dowolną magiczną broń, pancerz lub magiczny przedmiot (włączając w to artefakty), którego magia opiera się na żywiole powietrza.


Special thanks to Jorda_The_Knight from Wizards.COMmunity Boards - Forgotten Realms board - for permission to translate and use his Akadi's stats.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


~Adon

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Bardzo ciekawy i obszerny opis !!!! oby takich więcej było
09-02-2005 00:44
~Lekter

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Artykuł bardzo udany,czysta się go łatwo i przyjemnie.Mój zdecydowanie ulubiony dział to kler i świątynie,który czytałem z zaciekawieniem.

Co do rysunków,to zdecydowanie najlepszy to ostatni,zaś 3 (ten przedstawiający Akadi stopającą po trawie) od dekoltu posiada coś co mnie drażni,ktoś powinien jeszcze chwile popracować.
09-02-2005 13:58
~Lekter...(nieco zdegustowany)

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Jak czytam mój komentarz to mi się płakać chce....beznadziejna składnia =D

Ale ocena się nie zmienia.

Wiecie co może być sporym komplementem?
To że poprzeczytaniu tego komenatrzu naszła mnie ochota na zagranie kapłanem Akadi =D
09-02-2005 14:01
~Aelthas Tamalith

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
A co ile będą się ukazywać opisy innych bóstw ? :)
09-02-2005 15:13
Cahir
   
Ocena:
0
Z tego co wiem, następna w kolejce ma być Auril i że Verg ma zamiar rozpracować większosć (jeśli nie wszytskie) mało opisane w 3ed bóstwa, jednak co jaki czas będą pojawiać się na stronie tego niestety nie sposób przewidzieć:)
09-02-2005 15:23
Rishta
   
Ocena:
0
Boskie ;)
09-02-2005 17:13
~Tess

Użytkownik niezarejestrowany
    do Lectera
Ocena:
0
Oba obrazki, i ten ostatni i ten 3 śą moje :]. Jeśli można, to co dokładnie Cię tam drażni?
PS. BTW to nie Akadi, jeno jej kapłanka.
09-02-2005 17:33
~Mikio

Użytkownik niezarejestrowany
    Tak trzymaj
Ocena:
0
Pierwszy raz zainteresował mnie czyjś opis nie rezygnuj pisz dalej.Jest dobrze... Co tu dużo mówić nie mogę się doczekać następnego twojego opisu!(Mam nadzieję że teraz opiszesz jakoś elfy)!!!!!!
09-02-2005 18:00
Rebound
    Info :).
Ocena:
0
Postaramy się robić opisy jak najczęściej - na początek w planach są wszystkie mniej dokładnie opisane bóstwa z panteonu ogólnego (od A do Z). Potem poszczególne rasy. Z kolei do wiszących już opisów bóstw (Sekolah i to drugie) sam postaram się wkrótce dopisać statystyki.
09-02-2005 18:27
~gall anonim

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
a czemu nie ma SW?
bo przecież BG moga być bóstwami i zdobywać pd, chyba no nie?
dlaczego mój poprzedni komentarz został skasowany?
ni8e zawierał przecież wulgarnych treści
09-02-2005 19:58
~Tess

Użytkownik niezarejestrowany
    co do elfów
Ocena:
0
Bóstwa elfów są juz w kolejce po Faerunie. Cierpliwości :)
09-02-2005 20:22
rincewind bpm
   
Ocena:
0
ogólnie artykuł jest ok, ale 3 obrazek przypomina trochę czarodziejkę z księżyca :-)
09-02-2005 21:40
Rebound
    Ech...
Ocena:
0
Bo trzeba myśleć, zanim się coś napisze. Charakterystyki bóstw nie posiadają SW :\.
09-02-2005 21:50
rincewind bpm
    SW bóstw
Ocena:
0
według mnie powinna być jakaś metoda naliczania SW bóstw- jeżeli można traktować ich jak potencjalnych wrogów, powinni mieć też sw.
10-02-2005 11:55
~Henshin

Użytkownik niezarejestrowany
    Akadi RulZ
Ocena:
0
Świetne. Zdaje się że będe musiał trochę zmodyfikować mojego kapłana Akadi.... :)
10-02-2005 14:07
Rebound
    SW.
Ocena:
0
Wersja kombinowana: Suma poziomów + Boska ranga = 57.

Wersja 'kostkowa': Suma liczby kostek = 60.

Pierwsza IMHO lepsza, choć różnica niewielka ;).
10-02-2005 14:27
~Tess

Użytkownik niezarejestrowany
    do Rincewinda
Ocena:
0
No wiem, trudno się odzwyczaić od jednego stylu :/
10-02-2005 14:46
~Aurilofan

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Świetne... Ale mam jedno pytanie... Kiedy opiszecie tak Auriil? ;]
10-02-2005 15:29
~Tess

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Auril jest następna - produkcja trwa. Mamy już kilka rysunków :P
10-02-2005 17:18
~Lekter(czyli narzekający na rysunk

Użytkownik niezarejestrowany
    Do Tess
Ocena:
0
No i przez ciebie musiałem szukać tej skazy....ale znalazłem:
(odrazu zaznaczam że są to detale,i reszta prac z nawiązką je rekompensuje)

*Ciut za długa szyja
*Po lewej stronie ust ma dziwny czarny "dymek" (czyżby nałogi?)

Reszta cacy
10-02-2005 19:57

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.