» Magia [SP] » Nekromancja » Bezsenność (Cza/Zak 4, Kap 4)

Bezsenność (Cza/Zak 4, Kap 4)

Bezsenność Nekromancja Poziom: Cza/Zak 4, Kap 4 Komponenty: W, S Czas rzucania: 1 akcja Zasięg: Dotykowy Cel: Jedno dotknięte żywe stworzenie Czas trwania: Ciągły Rzut obronny: Wola neguje (patrz opis) Odporność na czary: Tak Aby rzucić to zaklęcie konieczny jest udany atak dotykowy wręcz - w innym przypadku nie odnosi ono skutku, choć komórka na czar wciąż jest tracona. Ofiara czaru przez cały czas jego działania cierpi na całkowitą bezsenność – klątwa uniemożliwia jej zmrużenie oka i odpoczynek. Podmiot zaklęcia może normalnie egzystować przez jedną dobę (24 godziny) od momentu rzucenia zaklęcia, jednak po tym czasie zaczyna odczuwać negatywne skutki bezsenności:
  • Po nieprzespaniu 24 godzin podmiot czaru jest zmęczony (PMP str. 85).
  • Istota nie śpiąca więcej niż 48 godziny jest wyczerpana (PMP str. 85).
  • Po upływie 48 bezsennych godzin ofiara musi co 3 godziny wykonywać rzut obronny na Wytrwałość (ST 10 + 1/każdy kolejny test) albo popadnie w godzinną apatię, w czasie której nie jest zdolna do wykonywania jakichkolwiek czynności prócz oddychania. Testy wciąż muszą być wykonywane w równych odstępach czasu, a ich ST nie przestaje wzrastać.
  • Po 72 nieprzespanych godzinach istota będąca podmiotem zaklęcia traci zdolność do wykonywania jakichkolwiek czynności wymagających skupienia albo wysiłku fizycznego bądź psychicznego. Dodatkowo, jeśli trzy kolejne rzuty obronne przeciwko apatii zakończą się porażką, ofiara bezsenności umiera z wycieńczenia.
Bezsenność jest klątwą. Z racji tego, nie może zostać rozproszona, a jej działanie można przerwać jedynie z pomocą czaru usunięcie klątwy lub innych efektów zdolnych przełamać działanie obłożenia klątwą. Istoty niepodatne na efekty uśpienia oraz te nie potrzebujące snu są niepodatne także na działanie tego czaru.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


~Parlan

Użytkownik niezarejestrowany
    Podwójne gratulacje
Ocena:
0
Czar w sam raz na sesję egzaminacyjną ;-P Prosty a jednak wyjątkowo skuteczny.
Dobra robota!!

A Ezjuszowi gratuluje już oficjalnie awansu... ;)
30-01-2007 00:01
~DAS

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ekstra!! Wykorzystam go na moim łotrzyku jak będzie podskakiwał. PS. Szkoda, że tak długo trzeba czekać na efekt
30-01-2007 13:20
Cherek
   
Ocena:
0
Można to wykorzystać na samego siebie by działać 24h normalnie po 24h wystarczy rzucić na siebie usuniecie klątwy i znowu na siebie bezsenność
i tak można w nieskończoność nie spać :P
30-01-2007 13:50
Godrick
   
Ocena:
0
Świetny czar, bardzo mi się podoba. Cherek - to chyba nie będzie działać, postać bez snu będzie cały czas zmęczona, wyczerpana, a w końcu umrze z braku snu
30-01-2007 15:26
Qball
   
Ocena:
0
Dobry czar. A Ty Cherek nadinterpretujesz. Usunięcie klątwy nie usunie zmęczenia, tylko samą klątwę.
Chociaż z tą apatią to przesada. Kiedyś nie spałem około 62 godzin i jakoś nie popadłem w godzinną apatię;). Ale to w końcu efekt magiczny:)

Gratz Ezjuszu - oby Ci się :)
30-01-2007 18:52
Godrick
   
Ocena:
0
nie popadłeś w apatię? może udał ci się rzut obronny ;p
30-01-2007 21:39
Seif al din
    Very good..
Ocena:
0
Rzeczywiście, dobre. Żadnej postaci nie życze, aby umierała tak straszliwą śmiercią :P
31-01-2007 14:48
~Ithilmir

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
72 godziny to trochę mało na śmierć ze zmęczenia... Czasem ludzie nie sypiają przez tydzień, a jedyne, co im się dzieje to zamiana w warzywo (trwałe uszkodzenie mózgu). No, ale to w końcu zaklęcie, więc może być groźniejsze...
31-01-2007 19:31
   
Ocena:
0
Czar klimatyczny pokazujący to w nekromancji lubi się naj bardziej...Parlan sama sesja egzaminacjna to taka klątw tylko że o efekcie masowym:D
31-01-2007 22:56
~Gaara

Użytkownik niezarejestrowany
    heh..
Ocena:
0
bardzo "przyjemne" zaklęcie...xD gdyby jeszcze dodać efekt masowy...np bohaterowie przybywają do wioski o 2 w nocy, a mieszkańcy nie śpią..wyjeżdżają dalej a po 2 dniach dowiadują się ze nikt z wioski nie przezył a oni są o to podejzewani...kocham być drastyczny...xD
01-02-2007 11:23
Namrasit
    A co z -1 -9
Ocena:
0
A co jak postac jest nieprzytomna (bo na minusie siedzi), co sie z nią wtedy dzieje (normalnie to jest to stan prawie snu, odpoczynek napewno)
06-02-2007 13:46
Alfonzo
   
Ocena:
0
Świetny czar!!!!
W sam raz do knucia różnorakich intryg i szantażowania postaci!! : )

Wyjątkowo perfidny dla postaci czarujących (nie odzyskają czarów bo nie odpoczywają hehe)

Jeżeli postać z jakiegoś powodu jest nieprzytomna to wiadomo, że odpoczywa, ale efekt czaru trwa do czasu zgonu albo "odczarowaniu"

Pozbawienie przytomności to jest pewien półśrodek na uniknięcie efektu, ale nie wyobrażam sobie postaci okładających się co noc do nieprzytomności aby zasnąć :)
22-02-2007 21:13
~p@zdzi

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
niezłe... powolny sposób śmierci. i umiera dopiero po 72 godzinach więc odsuwa podejrzenia od rzucającego...
10-07-2007 16:34
Zymeth serpents soul
   
Ocena:
0
fajny, ale bezsenność nie brzmi tak strasznie....
może koszmarna apatia
07-07-2009 12:58

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.