- Po nieprzespaniu 24 godzin podmiot czaru jest zmęczony (PMP str. 85).
- Istota nie śpiąca więcej niż 48 godziny jest wyczerpana (PMP str. 85).
- Po upływie 48 bezsennych godzin ofiara musi co 3 godziny wykonywać rzut obronny na Wytrwałość (ST 10 + 1/każdy kolejny test) albo popadnie w godzinną apatię, w czasie której nie jest zdolna do wykonywania jakichkolwiek czynności prócz oddychania. Testy wciąż muszą być wykonywane w równych odstępach czasu, a ich ST nie przestaje wzrastać.
- Po 72 nieprzespanych godzinach istota będąca podmiotem zaklęcia traci zdolność do wykonywania jakichkolwiek czynności wymagających skupienia albo wysiłku fizycznego bądź psychicznego. Dodatkowo, jeśli trzy kolejne rzuty obronne przeciwko apatii zakończą się porażką, ofiara bezsenności umiera z wycieńczenia.
Bezsenność (Cza/Zak 4, Kap 4)
Bezsenność
Nekromancja
Poziom: Cza/Zak 4, Kap 4
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 akcja
Zasięg: Dotykowy
Cel: Jedno dotknięte żywe stworzenie
Czas trwania: Ciągły
Rzut obronny: Wola neguje (patrz opis)
Odporność na czary: Tak
Aby rzucić to zaklęcie konieczny jest udany atak dotykowy wręcz - w innym przypadku nie odnosi ono skutku, choć komórka na czar wciąż jest tracona. Ofiara czaru przez cały czas jego działania cierpi na całkowitą bezsenność – klątwa uniemożliwia jej zmrużenie oka i odpoczynek. Podmiot zaklęcia może normalnie egzystować przez jedną dobę (24 godziny) od momentu rzucenia zaklęcia, jednak po tym czasie zaczyna odczuwać negatywne skutki bezsenności:
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę