Transmutacja [Chaos]
Poziom: Cza/Zak 5
Komponenty: W, S, M
Czas rzucania: 1 runda
Zasięg: Dotykowy
Cel: Dotknięte żywe stworzenie
Czas trwania: 1 runda/poziom
Rzut obronny: Wytrwałość neguje
Odporność na zaklęcia: Tak
Wskutek działania plugawej magii ciało dotkniętej istoty wypacza się i zniekształca. Jej palce zamieniają się w długie, potworne szpony, a skóra pokrywa się łuską oraz kostnym lub chitynowym pancerzem. Zaczarowana istota otrzymuje nastepujące premie: naturalny pancerz +3 (jeśli był, wzrasta o podaną wartosć), a ataki bez broni traktowane są jako broń naturalna (pazury) zadająca 1k6 obrażeń (jeśli istota posiada już broń naturalną, kość obrażeń wzrasta o jeden rozmiar). Pozostałe zmiany zachodzące w ciele istoty pozwala ustalić tabela (rzuć 1k12).
1 - kolce (skórę pokrywają ostre, twarde kostne wyrostki, traktowane jak kolce na pancerzu)
2 - nieludzkie wejrzenie (widzenie w słabym świetle i widzenie w ciemności 18 m; jeśli już jest - wzrasta o 9 m)
3 - błoniaste skrzydła (latanie z prędkością chodzenia i przeciętną zwrotnością)
4 - potworna paszcza (dodatkowy atak ugryzieniem z najwyższą bazową premią do ataku; obrażenia jak przy ataku szponami)
5 - zwierzęcy węch (węch; jeśli już jest - ślepowidzenie oparte na węchu 6 m)
6 - dodatkowe oko (premia +2 do Zauważania i Przeszukiwania; postać nie może być flankowana)
7 - mackowate kończyny (zasięg ataków wzrasta o 1,5 m)
8 - futro (odporność na zimno 5, premia +4 do rzutów obronnych przeciw efektom związanych z zimnem i niskimi temperaturami)
9 - szponiasta macka (dodatkowy atak macką z najwyższą bazową premią do ataku, 1k6 obrażeń kłutych, poprawione łapanie; zasięg macki jest większy o 1,5 m względem bazowego zasięgu)
10 - dodatkowa chwytna kończyna
11 - rozrost (zwiększenie rozmiaru o jedną kategorię)
12 - rzuć dwa razy ignorując powtarzające się wyniki (za wyjątkiem 2, 6, 9, 10 - w tych przypadkach wyniki kumulują się)
Niestety, przemiana ma również swoją cenę - na czas działania czaru istota nim objęta nie może rzucać czarów ani wykonywać żadnych innych czynności wymagających skupienia, jak również zrozumiale mówić (wydaje z siebie jedynie bulgoczący bełkot). Ponosi również karę -4 do wartości Int, Rzt oraz Cha (atrybuty te nie mogą jednak spaść poniżej 1) i nie może korzystać z jakiegokolwiek wytworzonego pancerza czy oręża. Jeśli podmiot zaklęcia nosił jakiekolwiek ubranie lub niemagiczny pancerz, ten ulega rozerwaniu i traci jakąkolwiek przydatność (magiczne pancerze mają prawo do rzutu obronnego na Wytrwałość o ST 15 - udany oznacza, że uniknęły zniszczenia i spadają z istoty bez poniesienia szkody). Polimorfowane stworzenie zachowuje pełną świadomość, a po upływie działania czaru jego stan wraca do normy.
Komponent materialny: Szpon slaada.