» Magia [SP] » Przemiany » Bitewna deformacja (Cza/Zak 5)

Bitewna deformacja (Cza/Zak 5)

Bitewna deformacja
Transmutacja [Chaos]
Poziom: Cza/Zak 5
Komponenty: W, S, M
Czas rzucania: 1 runda
Zasięg: Dotykowy
Cel: Dotknięte żywe stworzenie
Czas trwania: 1 runda/poziom
Rzut obronny: Wytrwałość neguje
Odporność na zaklęcia: Tak

Wskutek działania plugawej magii ciało dotkniętej istoty wypacza się i zniekształca. Jej palce zamieniają się w długie, potworne szpony, a skóra pokrywa się łuską oraz kostnym lub chitynowym pancerzem. Zaczarowana istota otrzymuje nastepujące premie: naturalny pancerz +3 (jeśli był, wzrasta o podaną wartosć), a ataki bez broni traktowane są jako broń naturalna (pazury) zadająca 1k6 obrażeń (jeśli istota posiada już broń naturalną, kość obrażeń wzrasta o jeden rozmiar). Pozostałe zmiany zachodzące w ciele istoty pozwala ustalić tabela (rzuć 1k12).

1 - kolce (skórę pokrywają ostre, twarde kostne wyrostki, traktowane jak kolce na pancerzu)
2 - nieludzkie wejrzenie (widzenie w słabym świetle i widzenie w ciemności 18 m; jeśli już jest - wzrasta o 9 m)
3 - błoniaste skrzydła (latanie z prędkością chodzenia i przeciętną zwrotnością)
4 - potworna paszcza (dodatkowy atak ugryzieniem z najwyższą bazową premią do ataku; obrażenia jak przy ataku szponami)
5 - zwierzęcy węch (węch; jeśli już jest - ślepowidzenie oparte na węchu 6 m)
6 - dodatkowe oko (premia +2 do Zauważania i Przeszukiwania; postać nie może być flankowana)
7 - mackowate kończyny (zasięg ataków wzrasta o 1,5 m)
8 - futro (odporność na zimno 5, premia +4 do rzutów obronnych przeciw efektom związanych z zimnem i niskimi temperaturami)
9 - szponiasta macka (dodatkowy atak macką z najwyższą bazową premią do ataku, 1k6 obrażeń kłutych, poprawione łapanie; zasięg macki jest większy o 1,5 m względem bazowego zasięgu)
10 - dodatkowa chwytna kończyna
11 - rozrost (zwiększenie rozmiaru o jedną kategorię)
12 - rzuć dwa razy ignorując powtarzające się wyniki (za wyjątkiem 2, 6, 9, 10 - w tych przypadkach wyniki kumulują się)

Niestety, przemiana ma również swoją cenę - na czas działania czaru istota nim objęta nie może rzucać czarów ani wykonywać żadnych innych czynności wymagających skupienia, jak również zrozumiale mówić (wydaje z siebie jedynie bulgoczący bełkot). Ponosi również karę -4 do wartości Int, Rzt oraz Cha (atrybuty te nie mogą jednak spaść poniżej 1) i nie może korzystać z jakiegokolwiek wytworzonego pancerza czy oręża. Jeśli podmiot zaklęcia nosił jakiekolwiek ubranie lub niemagiczny pancerz, ten ulega rozerwaniu i traci jakąkolwiek przydatność (magiczne pancerze mają prawo do rzutu obronnego na Wytrwałość o ST 15 - udany oznacza, że uniknęły zniszczenia i spadają z istoty bez poniesienia szkody). Polimorfowane stworzenie zachowuje pełną świadomość, a po upływie działania czaru jego stan wraca do normy.
Komponent materialny: Szpon slaada.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


~Cavadrec

Użytkownik niezarejestrowany
    Spoko...
Ocena:
0
Fajny czar, lecz przez negatywne działanie czar przeztaje być użyteczny
dla niektórych postaci. A tak poza tym, to skoro przy przemianie jest wykorzystywana plugawa energia, to czy zaklęcie nie powinno mieć określnika zło?
18-03-2006 17:47
Zsu-Et-Am
   
Ocena:
0
"Plugastwo", "groza" etc. to "słowa-klucze", które często wiążą się z magią jako taką. Jeśli tylko efekty czaru są drastyczne, ohydne, straszne dla zwyczajnego człowieka, ich użycie staje się doskonale uzasadnione. Nie trzeba ograniczać się do D&D-kowego ujęcia: "plugastwo=zło=[Zło]". W tym konkretnym przypadku, nie [Zło], a [Chaos].
Pozdrawiam.
18-03-2006 17:56
~Aruik

Użytkownik niezarejestrowany
    ciekawe...
Ocena:
0
Ciekawy czar, bardzo pomocny gdy mag chec zilustrowac swoje oddanie Chaosowi na sobie lub na innych

ps: chłe, chłe, chłe... już widze tych przerażonych BN-ów
18-03-2006 20:00
~erykhson

Użytkownik niezarejestrowany
    inne zastosowanie
Ocena:
0
Fajny czar - może być też użyty jako czar ofensywny - rzucamy na maga i załatwiamy sprawę..:D
18-03-2006 22:02
~D-K

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Według mnie podstawowym zastosowaniem jest używanie tego na wrogach.... więc tu zbyt odkrywczy erykhson nie jesteś. Nawet barbola się w to zmieniać nie opłaca, więc zostaje jedynie uzywanie na przeciwnikach.
18-03-2006 22:24
~Kubul

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Czar niezly, ale z tym pancerzem i ubraniem to chyba przesada (że zostają zniszczone). Jak ja bym taki czar wprowadził do gry jako MP, to raczej uznałbym, że na czas działania pancerz zostaje "pochłonięty" przez m.in. rozrastającą się skórę itp. Tylko czy to nie będzie wtedy za potężne?
18-03-2006 23:46
~Erykhson

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Włąsciewi to rzeczywiscie, czar jest brdzoe wzgledny.
przydatny kiedy sie wlczy bez broni, poza tym dobry dla mnicha :D
19-03-2006 10:07
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Zwłaszcza to -4 do Rzt xD
19-03-2006 12:50
Ilimanter
   
Ocena:
0
Co do plugastwa to w świecie warhammera jest ZŁO jako zło i ZŁO jako chaos czyli w sumie jest ok.
Co do czaru jako takiego to jak rzucać to tylko na woja/barba w sytuacji bez wyposażenia (więzienie np.), w innych sytuacjach na wrogów i to tych najmniej bojowych (czyt. magów & psionów).
Niemniej czar fajny ^^
19-03-2006 14:26
Godrick
    fajne
Ocena:
0
Czar dość ciekawy, pomysł dobry, ale wg mnie nie bardzo przydatny z tego powodu, że uzyteczne tylko na nieuzrojonych. Ewentualnie tak jak już powiedziano przede mną dobre do rzucania na wrogów. Wydaje mi się, że możnaby zmienic nazwę na "zwierzeca deformacja" albo cos w tym rodzaju.
19-03-2006 16:07
~Datir

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ciekawy pomysł, podoba mi się ale tak jak wyżej tylko dla nie uzbrojonych. Lecz moze pomóc w walce z jakimś magiem jako czar ofensywny. Cały opis metamorfozy jest fajny.
19-03-2006 17:03
~Joey

Użytkownik niezarejestrowany
    Rozrywanie?
Ocena:
0
To rozrywanie ubrań kojarzy mi się z Hulkiem :). Tak czy inaczej, o ile co do zwykłych ubrań czy zbroi, to magiczne... Nie ma przypadkiem czegoś takiego, że magiczne przedmioty przystosowują się rozmiarem do użytkownika? Zawsze zdawało mi się, że tak właśnie jest.
20-03-2006 07:48
M.S.
   
Ocena:
0
Może są jakieś specjalne moce, które pozwalają się dostosowywać pancerzom do rozmiaru użytkownika, ale generalnie magiczne zbroje spadają z gwałtownie powiększonej postaci, pod warunkiem, jeżeli wykonają udany rzut obronny.
21-03-2006 18:59
~ja

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Jak dla mnie taki sobie.Nie wiadomo czy zucic to na sibie czy na wroga.Jak na wroga to troche za duzo premii a jak na siebie to za duzo kar.
04-04-2006 19:08
~no niewiem

Użytkownik niezarejestrowany
    też tak myśle
Ocena:
0
a ja tam pozostane przy standardowych czarach

(bo te nowe mają wiele do zastanowienia)
31-01-2007 09:50
   
Ocena:
0
Mała uwaga - widzenie w słabym świetle i w ciemnościach znoszą się. Albo jedno, albo drugie.
08-02-2007 08:14
Zymeth serpents soul
   
Ocena:
0
racja (~ja), do tego jeszcze ten 5 poziom i krótki czas trwania
07-07-2009 13:49
Kamulec
   
Ocena:
0
"Mała uwaga - widzenie w słabym świetle i w ciemnościach znoszą się. Albo jedno, albo drugie."
Na podstawie czego tak wnioskujesz?
03-11-2010 17:33

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.