Procentowy skład kleru:
Kapłani – 10%
Krzyżowcy – 35%
Księża-fachowcy – 55%
Charakter kleru: PN, PZ, NZ
Wszyscy księża służący pod sztandarem Hextora są zobowiązani posługiwać się biegle walką na bez broni. Opiera się ona w większości na religijnych aspektach. Wiele Hextorian potrafi grać na różnych instrumentach, takich jak trąby czy bębny. Kler boga tyranii składa się głównie z ludzi (75%), z racji swego wojowniczego zapału także wielu półorków (20%) poświęca swe życie temu bóstwu. Reszta kapłanów to inne złe humanoidy (5%).
Armie Hextora są wielce potężne oraz niegodziwe. Przemierzając ziemie Flanaess często szerzą wojnę, a co za tym idzie - śmierć. Na terenach Wielkiego Królestwa ich religia jest najsilniejsza, niekiedy także w aspekcie militarnym. Czasem kapłani zbierają się w gigantyczne armie biorące udział w wielu wojnach. Zdarza się, iż do walki wykorzystywani są zarówno klerycy jak i nieumarli.
Klerycy oraz Krzyżowcy są pospolici pośród wielce złożonej struktury kościoła Hextora.
Klerycy zwani także Wojenną Strażą są postrzegani przez innych jako obrońcy wiary. Bronią miejsc kultu, a na ich barkach spoczywa odpowiedzialność za bezpieczeństwo świątyń. Służą także jako wygodne kozły ofiarne Ogarom Piekielnym, gdy cokolwiek idzie nie po ich myśli. Na przestrzeni wielu lat liczba kleryków, którzy teraz zajmują jedynie 10% kapłanów Boga Tyranii, zmalała. Z tego powodu Księża Specjaliści nadają więcej przywilejów tej grupie kleru w nadziei, iż uda im się odbudować siły obronne sług Herolda Piekła.
Krzyżowcy znani także pod nazwą Plaga Hextora są liczną i wielce potężną siłą wojenną pośród Kleru. Służą swemu bóstwu jako oficerowie i przywódcy armii. Przez lata Księża Specjaliści próbowali zmniejszyć potęgę Krzyżowców, do tej pory bez efektu.
Najliczniejszą i najpotężniejszą częścią kleru są Księża Specjaliści zwani Ogarami Piekielnymi. Ta najbardziej znana i widoczna grupa Hextorian odpowiedzialna jest za taktykę oraz strategię. Ich umiejętności wykorzystywane są do sabotaży i ogólnie pojętych działań wojennych. Ich zepsucie i zło są najbardziej dotkliwe dla całych ziem Flanaess.
W kościele Hextora panuje schizma między dwoma frakcjami. Rozpoczęła się ona podczas Wojny o Greyhawk. Kiedy to Patriarcha Medegii Krennden wspomagał Cenzora z tamtych ziem w czasie rebelii przeciwko Nadkrólowi Aerdu. Po czym siły Ivida V zrównały z ziemią Medegię, a Krennden w swej ucieczce skierował się na północny wschód. Zwerbował on w swe szeregi wielu kapłanów Boga Tyranii, którzy zamieszkiwali okolice Naelax, będącą jedną z pozostałości Wielkiego Królestwa. W szeregach byłego Patriarchy Medegii pojawiło się wiele animusów, czyli potężnych nieumarłych sług Hextora, którzy zwiększyli siłę militarną jego armii.
Krennden pokłada nadzieję w przejęciu Rauxes, wtedy to będzie mógł mianować się Naczelnym Patriarchą wiary, "detronizując" dzięki temu, obecnego (o imieniu Pyrannden). Pyrannden wierzy, iż tylko Herzog Północnej Prowincji - Grenell posiada moc, która może zjednoczyć Aerd pod sztandarem kościoła Hextora. Grenell stworzył własną kościelną hierarchię, jednakże nie ma jak na razie ochoty zawierać sojuszu z Naczelnym Patriarchą wiary Rauxesem.
Świątynie
Gdy Hextorian wchodzi na dziewiąty poziom, dostaje zezwolenie na wybudowanie Świątyni lub Miejsca Kultu swemu Mistrzowi Zła. Oczywiście by tego dokonać kapłan musi dysponować odpowiednimi funduszami. Taki budynek musi być wybudowany na miejscu jakiejś wielkiej bitwy lub masakry. Zdarza się, iż niekiedy sami członkowie kleru kościoła Hextora organizują takowe masakry by potem stworzyć na tamtym miejscu świątynię.
Święte miejsce ma postać wysokiej wierzy, niekiedy ufortyfikowanej. Jest do niej tylko jedne wejście. Najważniejsza komnata znajduje się na samym szczycie, gdzie na środku widnieje pomnik Hextora w jego piekielnej formie. Przed dziełem sztuki znajduje się ołtarz oraz wielki róg zawieszony na łańcuchach. Podczas ceremonii ów instrument muzyczny używany jest do sygnalizowania bóstwu iż ofiara została dokonana. Święte miejsca służą niekiedy jako baraki dla małych wojskowych lub najemnych sił.
Świątynie są o wiele bardziej złożonymi strukturami. Budowane zawsze wokół głównej sali, mają po bokach sześć miejsc kultu, wszystkie podłączone do głównej struktury. Oczywiście koszt stworzenia takiej olbrzymiej świątyni jest bardzo duży.
Pewnym jest iż święte miejsca przyciągają mniej ludzi niż świątynie. To też świątynie zyskują taką samą liczbę wyznawców jednakże 1k4+2 razy szybciej niż święte miejsce.
Droga
"Wojna i konflikt to chleb powszedni naszego życia. Wszystko musi dowieść w tym świecie swych wartości. Tylko prawdziwie błogosławieni przez Hextora mogą czuć się spełnieni, mimo wszystko muszą udowodnić swą wiarę w walce. Gdyż to oni rządzić będą w przyszłości żelazną ręką!"
Zdolności bojowe są bardzo ważnymi umiejętnościami dla Hextorian. Tak samo istotny jest talent do wszczynania konfliktów i siania niezgody. Ci kapłani są w tej dziedzinie mistrzami. Zdarzało się iż rodzili konflikty między dwoma bardzo pokojowo do siebie nastawionymi rodami. Nienawidzą wszelkiego rodzaju pacyfistów i uważają ich za nieudaczników, niezdolnych do życia.
"Gdyż trzeba walczyć! Musimy czuć tę krew, ten ból! Wtedy możemy powiedzieć iż jesteśmy zdolni dotknąć bram życia."
Życie
Kapłani Hextora spędzają dzień na zwiększaniu swych bitewnych umiejętności. Ćwiczą dniami i nocami. Uczestniczą także w wielu ceremoniach, podczas których śpiewane są hymny, a muzyka grana jest na trąbach bądź rogach.
Hextorianie niżsi rangą wykonują także obowiązki nałożone na nich przez swych przełożonych. Nie wywiązanie się z pracy jest niekiedy katastrofalne w skutkach - dla pracującego oczywiście.
Wszelki żołd i podatki, przynajmniej na terenie Wielkiego Królestwa, płacone są nie przez kościół, a przez rządzących danym obszarem. Jest to przykład na to, jak bardzo istotny jest kościół Hextora na wschodzie dla tamtejszych władców.