Poniżej zaprezentowano listę specjalnych przedmiotów (od obiektów przeklętych po potężne artefakty) i dodatkowych zasad ich dotyczących (od usprawnień po defekty i klątwy). Uzupełniają one te znajdujące się w Przewodniku Mistrza Podziemi i innych suplementach do systemu D&D oraz innych gier opartych na mechanice d20. Aby zapoznać się z innymi magicznymi przedmiotami, zasadami ich tworzenia i wyceny, skorzystaj z Przewodnika Mistrza Podziemi.
Specjalne moce pancerzy i broni - magiczne usprawnienia broni i pancerza.
Magiczne defekty - klątwy stanowiące przeciwieństwo magicznych usprawnień broni i pancerza.
- Magiczne defekty - informacje ogólne - informacje o tworzeniu, wycenie i funkcjonowaniu magicznych defektów.
- Magiczne defekty broni - przykłady klątw broni.
- Magiczne defekty pancerzy - przykłady klątw pancerzy.
Ściśle określona magiczna broń - magiczny oręż szczególnego rodzaju.
- Igła Yondalli - unikatowy przedmiot; nóż kuchenny pogromcy demonów.
- Pięści Waukeen - kastety z uświęconych monet.
- Topór chciwości - przeklęty złoty topór, zniewalający chciwe krasnoludy.
Pierścienie - magiczne pierścienie i obrączki.
- Cztery przykazania - obrączka gwarantująca sprawność w walce.
- Dar Yennekena - zaklęty pierścień obdarzający urodą i wzbudzający w innych pożądanie.
Cudowne przedmioty - najpojemniejsza grupa magicznych przedmiotów.
- Magiczne konstrukcje Dorgana Eisenberga - gnomie wynalazki i magiczne maszyny (PDF).
- Magiczne przedmioty dla bogaczy - zaklęte wyposażenie godne prawdziwego krezusa.
- Mimir - przewodnik po planach i magiczny dyktafon.
- Nagolenniki wiatru - nagolenniki gwarantujące niezwykłą szybkość.
- Planarne kompasy - przydatne na planach narzędzia ułatwiające orientację.
- Rękawice magicznego chwytu - zaklęte rękawice nasączające swą magią broń.
- Zaklęte księgi czarów - magiczne usprawnienia dla ksiąg z zaklęciami.
Cudowne świece - zaklęte świece, szczególny rodzaj cudownych przedmiotów.
- Cudowne świece - informacje ogólne - informacje o tworzeniu, wycenie i stosowaniu magicznych świec.
- Opisy cudownych świec cz. 1 - opisy zaklętych świec.
- Opisy cudownych świec cz. 2 - opisy zaklętych świec.
Artefakty - najpotężniejsze spośród magicznych przedmiotów.
- Artefakty Szass Tama - Potężne artefakty; tajemnicze magiczne relikty przechowywane przez Zulkira Nekromancji.
- Babie zęby - Słaby artefakt; magiczna broń o plugawych mocach.
- Eliksiry Mellifleura - Słabe artefakty; ohydne mikstury i olejki sporządzone przez boskiego patrona liczy.
- Fessel - Słaby artefakt; krwiożerczy miecz więżący w sobie balora.
- Kiratha i Zivvrin - Słabe artefakty; potężna broń dla czcicieli Talosa.
- Klucz Dziewięciu Bram - Słaby artefakt; marzenie planarnego włamywacza.
- Księga chaotycznej magii - Słaby artefakt; grimuar przesiąknięty chaosem Limbo.
- Księga poprawnych życzeń - Słaby artefakt; dżin spętany w niepozornej książeczce.
- Laska Cieni i Ciemności - Słaby artefakt; Laska Maga Cienistego Splotu.
- Liber obsidio - Słaby artefakt; przeklęta księga będąca zgubą magów.
- Oko Tyra - Potężny artefakt; wyłupione oko faeruńskiego boga sprawiedliwości.
- Pierścień Reriven - Potężny artefakt; zaklęta w pierścień paladynka-zaklinaczka.
- Shazzelim - Słaby artefakt; inteligentny sejmitar nienawidzący Harfiarzy.
- Święty pektorał - Słaby artefakt; kapłański napierśnik z drogich kamieni.
- Utracona magia - Słaby artefakt oraz opis magicznej uczelni; niesamowity prototyp artefaktycznej księgi zaklęć.