» Forgotten Realms [SP] » Organizacje » Mistrzowie Cienia z Telflamm

Mistrzowie Cienia z Telflamm


wersja do druku

Bardzo religijna gildia złodziei

Redakcja: Łukasz 'TOR' Garczewski

Faerun pełen jest gildii parających się złodziejstwem i rozbojami. Wiele z nich to zwykłe małe grupy, dla których jedynymi powodami istnienia są kradzież, sianie chaosu i powiększanie własnej potęgi. Na ich tle wybijają się Mistrzowie Cienia z Telflamm, niezwykle silna gildia z dalekich krańców Krain. W odróżnieniu do innych, jest to na poły gildia złodziejska, na poły organizacja religijna, szkoląca tak w sztuce kradzieży jak i w szarzeniu wiary w Maskę, boga złodziejstwa. Ci słynący z brawury złodzieje są gotowi zrobić wszystko by osiągnąć swój cel... a ten jest prosty: zyskać władzę nad całym Theskiem. Tym, co może zaskakiwać jest niezwykłe przywiązanie złodziejów do ich ojczystego miasta – nieraz w czasie zagrożenia stawali w obronie Telflamm, służąc mu pełnią swej potęgi. Mistrzowie Cienia są intrygująca grupą, która łączy i dzieli mieszkańców Thesk, która wymyka się prostym porównaniom, przez co naprawdę warto poznać ją bliżej. Historia Wszystko swój początek ma w roku 927 RD. Wtedy to powstała mała, kolejna gildia która przez przeszło trzy stulecia będzie po prostu jedną z wielu. Przez ten czas nie wyróżniali się niczym specjalnym, nie starali się również zwracać na siebie większej uwagi. Przełom nastąpił w roku 1339 RD, po czterech stuleciach stagnacji. Wtedy to tytuł Mistrza Gildii zdobyła niegdysiejsza kapłanka Maski, Volludan. Kapłańskie nauki i niezachwiana wiara we Władcę Cieni mocno odbiły się na jej rządach. Większość początkowych ruchów Volludan ograniczyło się do reorganizacji grupy: wprowadzenia hierarchii odpowiadającej tej w kościele Maski, rozpoczęciu nauk o Panu Wszelkich Złodziei, przyjęciu w szeregi grupy wielu starych przyjaciół z kleru oraz – co najważniejsze chyba – zmianie nazwy gildii na Mistrzów Cienia. Pierwszym ważnym ruchem nowego Mistrza była operacja zwerbowania nowych członków – mrowie młodych, nie posiadających perspektyw sierot z ulic Telflamm zasiliło organizację, wierząc w słowa o dobrym traktowaniu, ochronie, pomocy oraz bogactwie i potędze, którą będą mogli osiągnąć jako Cienie. Ci, którzy dobrze wróżyli na przyszłość, przechodzili bardziej zaawansowane treningi, reszta dołączała do oddziałów polowych, szpiegów i zwykłych złodziejaszków. Po szybkich, acz intensywnych treningach nowy nabytek gildii gotów był do działania i wsparcia starej gwardii. Pierwszymi zadaniami młodych złodziei było zwykłe zbieranie informacji. Inna część młodzików uczestniczyła już w akcjach rabunkowych, których celem byli najbogatsi mieszkańcy Telflamm – tam jednak ich udział ograniczał się do odwracania uwagi straży i zakłócania porządku, całą brudną robotę wykonywali doświadczeni Cienie. Pozostali członkowie grupy odpowiedzialni byli za rozsiewanie plotek i fałszowanie dowodów wskazujących na to, że za zuchwałymi kradzieżami stoją dwie wrogie Cieniom gildie – Nocne Oczy oraz Duchowi Przemytnicy. Dodatkowo wskutek intryg kurtyzan pracujących dla Mistrzów, kilka wpływowych rodzin, wspierających owe wrogie gildie, wycofało swe wsparcie, w następstwie czego jedna z tych grup opuściła miasto, a znaczna część drugiej przyłączyła się do Cieni. Tym samym w roku 1341 gildia przejęła na własność dość dużą liczbę karczm, magazynów oraz szulerni wcześniej należących do Nocnych Oczu. Kolejnym celem byli kupcy oraz handlarze. Najpierw przy pomocy łapówek ułożyli się ze strażnikami magazynów, a następnie przy ich „przyzwoleniu” dokonywali napadów na główne składy w mieście. Gdy ataki te stały się naprawdę uciążliwe, Volludan wysłała do większości kupców wysłanników, którzy mieli zaoferować ochronę przed tajemniczymi złodziejami. Z początku tylko kilka osób przystało na propozycję – ataki i napaści na ich sklepy szybko zanikły. Widząc to na ochronę Cieni zdecydowali się także pozostali. Następnie gildia zwróciła swe oczy na lokalne kościoły i wystąpiła do kleryków z podobnymi ofertami jak u kupców – opłata za ochronę reliktów i świętych ksiąg. Dość niechętnie większość kościołów przystała na propozycję Cieni, jedynie kilka odmówiło. Jak też można się domyśleć, w roku 1343 doszło do znamiennego wydarzenia. Podczas tak zwanej Nocy Zamiany Fantów, relikty owych kościołów zostały wykradzione i zamienione miejscami, a główne hale przyozdobione były jak kościoły innych bóstw. Zdarzenie to zszokowało kapłanów, którzy zmienili zdanie i zaczęli opłacać gildię. Jednak wraz z pojawieniem się w mieście nowego Najwyższego Kapłana Tempusa, Taerona, gildia ponownie natrafiła na opór. Celem kapłana było całkowite zastopowanie działań Cieni. Ci widząc to dwukrotnie postawili mu ultimatum – ”Albo będziesz płacił, albo największe skarby twojej wiary nie przetrwają zimy”. Tempusyta był nieugięty, więc Mistrzowie przystąpili do działania. Wszystkie z reliktów Tempusa zostały skradzione, a późniejszy ich podział doprowadził do rozłamu w gildii – porucznicy Volludan zaczęli bić się o dobra, a przywódczyni grupy martwiąc się życie postanowiła opuścić Telflamm. Niespodziewanie jednak okręt którym wypłynęła z Thesku wpadł w potężną burzę, a sama Mistrzyni poniosła śmierć. Tymczasem kler Tempusa nie zamierzał pogodzić się ze stratą świętości i przypuścił atak na jeden z magazynów gildii, gdzie wyciął w pień jego załogę i szczęśliwie odzyskał znaczną część swych reliktów. Do dzisiejszego dnia Tempusyci uparcie walczą z gildią, choć tak naprawdę walka z potężnymi dziś Cieniami przypomina walkę z wiatrakami. Następca Volludan, Mistrz Fennotep skupił się na rozwijaniu siatki szpiegowskiej i zakładaniu placówek w innych miastach Thesku – Milvarune, Sarshel czy Tammar. Podczas jego panowania gildia starała się pozostać w cieniu i w zasadzie przez wiele lat udawało jej się to doskonale. Dopiero Tuigańska inwazja na Faerun zmusiła Mistrzów do wyjścia z Cienia. Sam konflikt nie dotknął Telflamm i innych miast regionu, jednakże ziemie te na swój dom upatrzyły sobie orkowe wojska najemne króla Azouna oraz wielu uchodźców. Ich pojawienie się negatywnie wpłynęło na gospodarkę, a także doprowadziło do powstania wielu małych grup przestępczych, brutalnych i nie liczących się z nikim i niczym. Co więcej, czas po inwazyji wykorzystali również Piraci z wysp nazwanych na ich cześć. W czasie zamętu zajęli wiele miast portowych i wprowadzili tam swoje rządy. Mistrzowie, widząc chaos rozprzestrzeniający się po ich kranie, zaczęli działać. Już nie z ukrycia a otwarcie uderzyli w Piratów – wyjście z cienia spowodowane było utratą przez Maskę dziedziny Intryg i zmianami w postępowaniu jego kleru (a co za tym idzie, także i Mistrzów). W bardzo krótkim czasie wszyscy piraci – za wyjątkiem jednego – zostali zamordowani, a jedyny pozostały przy życiu usłyszał: ”Telflamm należy do nas, do nikogo innego!” Piraci nie zdecydowali się na ponowną inwazję. Z orkami sprawa potoczyła się o wiele sprawniej i bez rozlewu krwi – wystarczyły negocjacje i kilkanaście worków złota, a potężna armia opuściła Thesk i udała się na wschód. Po śmierci Fennotepa władzę objęła jego najzdolniejsza uczennica – Keshna. Kontynuowała ona prace swego mistrza, a także rozpoczęła starania na rzecz zyskania jeszcze większych wpływów w całym Telflamm. Cienie wspomogły wprowadzenie programu nadającego uchodźcom prawo do nabywania ziem poza granicami miast, dzięki czemu można było odciążyć zatłoczone miasta, a tym samym na nowo upłynnić działania gildii. W kolejnych latach powoli, acz systematycznie, przy pomocy nieczystych zagrań (porwań, łapówek czy też powodowania ”wypadków”) zdobywali kontrolę nad poszczególnymi członkami rządu Telflamm – tak, że w dniu dzisiejszym w całości znajduje się on w rękach gildii i właściwie to ona sprawuje władze nad miastem i okolicznymi włościami. Wszystkie te brawurowe działania, pokazujące jak wielkimi możliwościami dysponują Cienie, sprawiają, że bez obawy można postawić ich na równi ze Złodziejami Cienia oraz Nocnymi Maskami z Wrót Zachodu. Organizacja: Siedziba: Telflamm Członkowie: Teoretycznie ok. 150, praktycznie (wliczając w jej szeregi kler Maski z Telflamm) ok. 500 Hierarchia: militarna Przywódca: Wielki Mistrz Cieni Keshna Finlothleer Religia: Maska Charakter: CZ, PZ, NZ Tajność: wysoka Symbol: okrąg z falującą linią dzielącą symbol na górną czerwona połowę i ciemnoszarą dolną. Hierarchia Pod względem organizacji i hierarchiczności Mistrzowie Cienia niewiele różnią się od innych gildii. I tak, na czele grupy stoi Mistrz Gildii, drudzy w kolejności są Porucznicy oraz członkowie wykwalifikowani – Weteran, Doświadczony Złodziej oraz Złodziejski Mistrz. Na samym dole drabiny znajdują się zwykli złodzieje, agenci i szpiedzy. Tym, co wyróżnia Cieni jest fakt, że przywódca gildii podlega głowie kościoła maski w Telflamm. To właśnie najwyższy kapłan Władcy Cieni sprawuje faktyczną władzę w organizacji, przyjmując raporty od mistrza gildii i jego poruczników. Co ciekawe, kapłani Maski – umownie zwani Braćmi i Siostrami – piastujący pozycje równe porucznikom gildii mają od nich większe prawa i przywileje, jednak zazwyczaj z nich nie korzystają i starają się ponad nich nie wywyższać. We wspólnych akcjach kapłan i złodziej traktowani są równorzędnie – to samo tyczy się iluzjonistów, którzy wspomagają tak kleryków, jak i łotrzyków. Aktualnie Mistrz Gildii ma na swoje rozkazy czterech Złodziejskich Mistrzów, ośmiu Weteranów, dwudziestu Doświadczonych Złodziei oraz około setki łotrzyków niższej rangi. Do tego doliczyć należy około dwustu kapłanów-złodziei ze świątyni Maski, którzy mają odgórny nakaz pomagania gildii. Poszczególne oddziały Cieni działają zawsze pod dowództwem któregoś z wykwalifikowanych złodziei – Doświadczeni przewodzą grupkom pięcio-, Weterani dziesięcio-, a Złodziejscy Mistrzowie dwudziestoosobowym. Sam Mistrz Gildii rzadko kiedy samemu wkracza do akcji, jednak jeśli już to robi, to zawsze przy wsparciu jednego Złodziejskiego Mistrza i jednego Weterana oraz ich grup. Do najważniejszych członków gildii zaliczyć należy:
  • Mistrz Gildii Keshna Finlothleer (NZ kobieta człowiek shadow walker Łotrzyk 9/Zabójca 4/Telflamski Lord Cienia 9 (ang. Telflammar Shadowlord Unaproachable East]). Obecna przywódczyni Cieni zajęła stanowisko w 1368 RD w bardzo młodym wieku. Miała wtedy tylko 17 lat, a tak szybki awans zawdzięczała znajomościom, pieniądzom oraz niezwykłemu talentowi i przychylności kościoła Maski. Była sierotą, która dołączyła do grupy w wieku dziewięciu lat. Na nauki wziął ją Praskin Finlothleer, od którego przejęła nazwisko. Jest bezwzględna, nieustępliwa ale i oddana Telflamm – plan pozbycia się Piratów powstał w jej głowie. Mimo młodego wieku przeszła rytuał Cienistego Chodu, czym zaimponowała wielu starszym złodziejom. Nie ufa wielu osobom, a wśród jej zaufanych znajduje się Najwyższy Kapłan Maski oraz Rikmo Naquander.
  • Złodziejski Mistrz Rikmo Naquander (NZ mężczyzna człowiek shadow walker Łotrzyk 10). Dołączył do grupy na krótko przed inwazją Hordy na Fearun i to właśnie on był inicjatorem ugody, dzięki której Telflamm opuściły plemiona orkowych najemników. Ten wysoki blondyn odpowiada za nadzorowanie poczynań poszczególnych członków Rady Telflamm, a w przyszłości sam zamierza w niej zasiadać. Póki co chce jednak zdobyć kupieckie wykształcenie i wiedzę. Jest człowiekiem ambitnym, ale ludzi których zna wielce szanuje i zawsze służy im pomocą. Jest jednym z najbliższych współpracowników Keshny - którą uważa za dobrego przywódcę – i potajemnie eliminuje tych, którzy mogą zagrażać jej pozycji.
  • Weteran Roejan Benster (NZ mężczyzna człowiek shadow walker Łotrzyk 8). Młody, choć już doświadczony. Jest wysoko postawiony w gildii. Jest też straszliwie wręcz nieufny – tylko kilku jego uczniów może liczyć na jego pełne zaufanie. Kiedyś był gorliwym wyznawcą Maski, jednak już po przejściu rytuału Cienistego Chodu jego wiara zaczęła słabnąć – by przypomnieć mu kogo ma za patrona Maska ukarał go nie zawsze pozwalając mu korzystać z jego mocy. Benster potajemnie planuje przejąć władzę w grupie – w plan obalenia Keshny wtajemniczeni są jego uczniowie. Na razie jednak nie posiada on wystarczających wpływów by otwarcie wystąpić przeciwko Mistrzyni.
  • Doświadczony Złodziej Bilskromminet Yakanderosstental (CN mężczyzna gnom shadow walker Łotrzyk 3/Znawca Iluzji 4). Jeden z nielicznych nie-ludzi w najwyższych strukturach gildii. Jak każdy gnom lubuje się w płataniu figli innym. Bils jednak skupia się tylko na uprzykrzaniu życia tym, których naprawdę nie lubi. W gildii odpowiada za treningi osób niskich (głównie dzieci), ucząc ich jak wykorzystywać niski wzrost (większość jego uczniów powinna otrzymać premię +2 do Zręcznej Dłoni). Jest lubiany przez większość młodych członków i ma u nich silne poparcie.
  • Doświadczona Siostra Shaloon Farain (NZ kobieta człowiek Kapłan 4 Maski). Jedna z wielu kapłanek, które wspomagają gildie w czasie ich akcji. Jest zaprzyjaźniona z wieloma Doświadczonymi Złodziejami, którzy wiele zawdzięczają jej magii. Nikt jednak (włącznie z samą Shaloon) nie wie o tym, że kapłanka jest siostrą Keshny - osoba, która posiądzie taka wiedzę, na pewno znajdzie sposób na dobre jej wykorzystanie.
Ważną osobistością, o której należałoby wspomnieć jest też nie należący do gildii Jalaunther Ithbreeiur, głowa kościoła Maski w Telflamm.
  • Najwyższy Niewidoczny Lord Jalaunther Ithbreeiur (NZ człowiek mężczyzna shadow walker łotrzyk 9/Kapłan 9 Maski). Przywódca kultu Maski w Telflamm, a także jeden z najbardziej wpływowych kapłanów w całym klerze Władcy Cieni. Posiada agentów w Impilturze, Dolinach i Aglarondzie, jednak to na Telflamm skupia największą uwagę. Posiada ogromną kolekcję magicznych przedmiotów, które często przekazuje swym agentom, by ci lepiej wypełniali swoje obowiązki. To on jest twórcą rytuału Cienistego Chodu, przypadkowo odkrytego podczas badań nad Pomrokami. Służy Cieniom swą pomocą zawsze i wszędzie, dbając o to, by mieli najlepszy sprzęt, wywiad i wsparcie.
Cele i obszar działania: Cele Mistrzów Cienia są dość łatwe do określenia. Po pierwsze: władza. Kontrolowanie handlu i życia w Thesku, stworzenie tam swego królestwa jest ich priorytetem. Wcześniej chodziło im tylko o zdobycie silnej pozycji w przestępczym świecie – ogromny potencjał i szybki rozrost grupy zmieniły to podejście. Jako potężna siła gildia dba o to, by ”rządząca” Theskiem Rada Kupców nie ustanawiała ustaw sprzecznych z jej wolą, czynią też wszystko, by pokrzyżować plany głosicielom idei unifikacji Theskich miast. Tak długo, jak plany unionistów nie mają szans na realizację, gildia działa spokojnie i skupia się na rozszerzaniu swych stref wpływu oraz zwalczaniu konkurencji w postaci Dziewięciu Złotych Mieczy z Kara-Turu. Mimo tego, że konflikt o panowanie w miastach Złotego Traktu jest dopiero w zalążku, wszyscy z okolicznych ziem wiedzą, że w Thesku zaczyna się nowy rozdział i zwycięzca tego boju zyska olbrzymią władzę, zaplecze i niezwykłe perspektywy na przyszłość - złotą przyszłość. Obszar działań gildii jest dość rozległy, choć jeszcze niedawno ograniczał się tylko do Telflamm i najbliższych okolic. Jednak już za Fennotepa rozpoczął się etap rozwijania siatki szpiegowskiej w całym Thesku, następnie w krainach ościennych. Obecnie sięga ona nawet odległych miast Faerunu. Do najważniejszych komórek poza Telflamm zaliczyć należy:
  • Bezantur, zarządzana przez Thavar Sham (CZ człowiek kobieta shadow walker Łotrzyk 9/Wojownik 2/Telflammski Lord Cienia 4 (ang. Telflammar Shadowlord Unaproachable East]).
  • Escalan, zarządzana przez Purbana Faltela (CN niziołek mężczyzna Łotrzyk 16).
  • Mulsantir, zarządzana przez Sheldevara Nuuma (CZ półelf mężczyzna Łotrzyk 9).
  • Phsant, zarządzana przez Złodziejskiego Mistrza Tigret Prenskykar (CN półelf kobieta Łotrzyk 16).
  • Phent, zarządzana przez Zarasa Nocne Ostrze (CN półelf mężczyzna shadow walker Łotrzyk 7/Telflammski Lord Cienia 9 (ang. Telflammar Shadowlord [Unaproachable East]).
Większość odległych komórek ma za zadanie zbieranie informacji, zdobywanie pojedynczych sprzymierzeńców wśród kupców i szlachty, podzielających ich światopogląd... oraz potrafiących docenić magię złotych monet. Do innych zadań należy też handel nielegalnym towarem, likwidacja niewygodnych dla gildii ludzi oraz zwykłe kradzieże ważnych dla grupy artefaktow. Rekrutacja: Mistrzowie Cienia najczęściej rekrutują nowych członków spośród młodych sierot z miast Thesku. Dla wielu dzieci Cienie jawią się jako bohaterowie z bajek, potrafiący odmienić los biedaków i nadać ich życiu nowy sens. Wszyscy młodzi, którzy mają to szczęście i zostają zauważeni przez agentów gildii, przechodzą szczegółowe testy i treningi. Ci, którzy zaprezentują się dobrze i będą rokować na przyszłość, zostaną przyjęci do gildii, reszta zostanie oddana pod opiekę kościoła Maski, by po latach wzmocnić jego kler. Pewna częśćtrafia też do zaprzyjaźnionych z Cieniami kupców, gdzie służą jako straż lub nawet pomocnicy w kupieckim fachu. Nie tak często jak z ulicy, gildia rekrutuje młodych ludzi z rodzin kupców i szlachty Telflamm, uważających działania Cieni za dochodowe i chwalebne dla miasta – ta grupa młodych agentów nosi nazwę Cienistych Chłopaków i Dziewczyn. Oczywiście, gildia jest również otwarta na kapłanów Maski, którzy po wcześniejszym uzgodnieniu z władzami kleru pragną wspomóc złodziei w akcjach – są oni przyjmowani z otwartymi rękoma, wiedząc że ich doświadczenie może przynieść tylko zyski. Sojusznicy: Mistrzowie Cienia są bardzo ostrożni przy zawieraniu bliższych kontaktów z obcymi. Mało kto może liczyć na zdobycie ich zaufania, nie mówiąc o ”przyjaźni” łączącej się z pomocą i współpracą. Najlepsze i najbliższe stosunki łączą ich z pomniejszymi gildiami z całego Thesku – a najbardziej tą z Phsantu, w którym Cienie nie mają własnej komórki. Pomiędzy gildiami następuje nieustanna wymiana informacji oraz usług, jednak przywódcy Cieni są pewni, że jest tylko kwestią czasu aż mniejsze gildie zostaną włączane w skład Mistrzów, solidnie ich wzmacniając. Również orkowie, którzy przez pewien czas zamieszkiwali Thesk, nawiązali kontakty z gildią, przekazując im różne ciekawe informacje oraz materiały. Wszystkie inne organizacje, działające na ich terenie i nie ingerujące w życie mieszkańców oraz akceptujące władzę gildii, również mogą liczyć na względnie dobre traktowanie. Wśród tych grup wybijają się Czerwoni Czarodzieje, którym zależy na zdobyciu silnej pozycji w tym dość strategicznym miejscu. Oczywistym jest również fakt wspierania grupy przez kler Maski, dbający o to, by Cienie utrzymywały swoją silną pozycję. Wrogowie: Sprawność w działaniu i dyskrecja sprawiają, że o Mistrzach Cienia wie niewielka liczba mieszkańców Faerunu. Tymczasem nieustannie zwiększająca swą potęgę grupa już niedługo zacznie sięgać poza granice Thesku. Największą świadomość poczynań gildii mają grupy działające w jej najbliższym otoczeniu oraz te, które na przestrzeni lat popadły w konflikt z Mistrzami. Na dzień dzisiejszy największym zagrożeniem dla Cieni zdaje się być Dziewięć Złotych Mieczy, sekretna grupa ludu Shou, istna yakuza panująca w mniejszych miastach Thesku, znajdujących się wzdłuż Złotego Traktu. Konkurują z Cieniami o jak największe wpływy z handlu, a ostatnio walczą o władzę w regionie. Gildia z Telflamm w walce z yakuzą wykorzystuje młodego, niczego nieświadomego mnicha Li Pao (ND człowiek mężczyzna Mnich4/Wojownik 5/Shou Disciple 5), którego rodzina wiele wycierpiała z rąk Shou. Do innych wrogów zaliczyć należy piratów pod przywództwem Evgrutha, który poprzysiągł zemstę za śmierć swego brata. Jego podwładni jednak ciągle w pamięci mają komunikat jaki przyniósł jedyny ocalały z rzezi piratów i nie palą się do ponownego ataku na Thesk, a Evgruth nie jest na razie wstanie zmusić ich do wyprawy. Nieprzychylny Cieniom jest również kler Tempusa. Mimo opuszczenia samego Telflamm, bacznie śledzi wszystkie plotki o gildii, wyczekując na informacje o ostatnim ze skradzionych reliktów, Czerwonej Księdze Wojny i jest gotów do zabicia każdego, kto może okazać się współpracownikiem lub ”przyjacielem” Cieni. W miastach Thesku aktywni pozostają również agenci Simbul, zaniepokojeni rozwojem gildii i zwiększeniem się jej wpływów oraz nawiązaniem przez nią kontaktów z Czerownymi Czarodziejami. Velipet Foamstar (CD kobieta pół-elf Eskpert 4/Wojownik 4), rezydująca w Milvarune, zbiera informacje mogące pomóc jej Pani (oraz Harfiarzom) w odkryciu kryjówek gildii oraz jej magazynów. Jednak w krainie Złodziei nie jest to łatwe zadanie... Bibliografia:
  • [t]Cloak and dagger[/i] – Eric L. Boyd, Sean K. Reynolds, Steven E. Schend - TSR, 2000.
  • [t]Unaproachable East[/i] – Richard Baker, Matt Forback, Sean K. Reynolds - WotC, 2003.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


Vitriol Plugawiciel
   
Ocena:
0
Jestem bardzo zadowolony z tego artykułu. Chciałem poznać więcej informacji na temat Mistrzów Cienia od czasu gdy zobaczyłem Telflammar Shadowlorda. Bardzo lubię Gildie złodziei, a tak jest bardzo ciekawa.
Za artykuł dziękuję.
17-12-2008 17:09
Jaseras
    Nieźle :)
Ocena:
0
Tylko pogratulować tekstu. Jak widzę, został głównie zaczerpnięty z Cloak and dagger, a niektóre aspekty odwołują się do Unaprochable East. Tłumaczenie bardzo składne, myślę że ten oto tekst jest jednym z naprawdę niewielu na tym serwisie, który pomoże we "wklejeniu" do własnej kampanii gildii jak i również stworzenia nowej, własnej na swój autorski świat. Pozdrawiam i życzę równie udanych prac w przyszłości Amnezjuszu :)
17-12-2008 18:56
Krackus
   
Ocena:
0
A niech to, niestety wprowadziłem MC z T na sesję przed znalezieniem tego artykułu i wyszło nieźle ale zupełnie nie pasuje do treści powyżej, choćby dlatego, że MC nie wyznawali Maski a nawet walczyli z jej wyznawcami. Ale gafa :D.

A artykuł bardzo mi się podoba, może będzie okazja (przywódca SW 23, więc do tego czasu sporo może się zdarzyć :D), żeby wprowadzić MC ponownie, tym razem lepiej dopracowanych (no i oskarżyć poprzednich o działanie na niekorzyść całej organizacji :))
07-07-2009 23:31

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.