Świeca urodzinowa: Takie świeczki występują w baśniach i opowieściach o prezentach składanych przez potężnych magów. Świeca ta działa inaczej niż zwykłe: również może płonąć przez godzinę, jednak pierwsza postać, która ją zdmuchnie, otrzyma jedno ograniczone życzenie (istnieją również potężniejsze Świece urodzinowe, obdarzające prawdziwym życzeniem, jednak są spotykane znacznie rzadziej). Życzenie musi zostać pomyślane lub wypowiedziane bezpośrednio przed zdmuchnięciem świecy, w momencie tej czynności lub tuż po niej (do jednej rundy). Po jego wykorzystaniu świeca traci wszelkie właściwości magiczne, pozostając zwykłą ozdobą i źródłem oświetlenia.
Umiarkowane (słabsza) lub silne (potężniejsza) różne; PC 15 (słabsza) lub 19 (potężniejsza); Stworzenie cudownego przedmiotu, Wydłużenie czaru, ograniczone życzenie (słabsza) lub życzenie (potężniejsza); cena 8325 sz (słabsza) lub 33.485 sz (potężniejsza).
Świeca wrogości: Świeczka ta wydaje się być Świecą ochronną (za taką poda ją również identyfikacja), jednak miast chronić - przyciąga istoty danego typu, wzmagając ich wściekłość i kierując je przeciwko trzymającemu świeczkę. Atakujące istoty otrzymują premię z okoliczności +2 do testów ataku i obrażeń przeciw trzymającemu świecę. Czują też w sobie nagłe uczucie gniewu, niechęci i nienawiści do korzystającego ze świeczki, gdy znajdują się w promieniu światła świecy - mogą opierać się chęci ataku, wykonując rzut obronny na Wolę o ST 13. Tak czy inaczej, ich nastawienie należy uznawać (dopóki znajdują się w promieniu światła świecy) za bliższe Wrogiemu o jeden stopień.
Słabe oczarowania; PC 11; Stworzenie cudownego przedmiotu, Wydłużenie czaru, nałożenie klątwy, antypatia; cena 3443 sz.
Świeca zapachowa: Świece te, gdy płoną, roztaczają przyjemną, odświeżającą woń wtopionych w nie ziół i olejków. Magia w nich zawarta, wyzwalana przez ogień, porusza powietrzem w pobliżu, rozwiewając powoli wszelkie opary. Wszystkie istoty w promieniu 3 m od zapalonej świecy, posiadające zmysł węchu, otrzymują premię z okoliczności +2 do wszystkich rzutów obronnych przeciw zaklęciom i zdolnościom wywołującym mdłości, a także opartych na zapachu (takich jak np. zabójcza chmura albo śmierdząca chmura, smród troglodyty albo ghuli i podobne; te dwie premie się kumulują, więc przykładowo premia przeciw zabójczej chmurze wyniesie +2, a przeciw śmierdzącej chmurze (powodującej mdłości) +4 – i dotyczy również trucizn aplikowanych przez wdychanie.
Słabe wywoływanie; PC 5; Stworzenie cudownego przedmiotu, Wydłużenie czaru, ściana wiatru lub podmuch wiatru; cena 2675 sz.
Świeczka zielarza: Do tworzenia tego rodzaju świec wykorzystuje się pachnące olejki ziołowe i same zioła, które zostają wtopione w jej wosk. Świeczka zielarza daje normalne światło, a gdy płonie, roztacza wokół przyjemny, świeży zapach. Dopóki się pali, pozwala wszystkim rzucającym czary w promieniu 6 m ignorować roślinne komponenty materialne, których wartość nie przekracza 1 sz.
Słabe przywoływanie; PC 5; Stworzenie cudownego przedmiotu, Wyzbycie się komponentu, Profesja (zielarz) ranga 8; cena 134 sz..
Świeca życia: Wszystkie żywe istoty pozostające w odległości do 3 m od tej nasączonej aromatycznymi olejkami świecy, które będą wdychały jej opary przez przynajmniej minutę, odzyskują w każdej następnej spędzonej w ten sposób rundzie 1 punkt wytrzymałości. Przez cały ten okres nie mogą opuszczać obszaru wokół świecy - muszą też być zdolne do oddychania. Po za tym, wszystkie żywe istoty w obrębie światła świecy otrzymują premię +2 przeciw zabójczym czarom i efektom - w przypadku trzymającego świecę (o ile taki jest) premia ta wzrasta do +4.
Słabe odrzucanie i przywoływanie; PC 9; Stworzenie cudownego przedmiotu, Wydłużenie czaru, leczenie lekkich, średnich, poważnych lub krytycznych ran, ochrona przed śmiercią, przywrócenie energii życiowej; cena 4435 sz.
Uświęcona świeca: Te świece wykonywane są przez czcicieli dobrych bogów i sił niebiańskich. Podczas tworzenia nasącza się je błogosławionymi olejkami i wodą święconą, wznosząc przy tym modły. Wszyscy nieumarli, którzy znajdą się w obszarze jej światła otrzymują w każdej rundzie przebywania w nim 1k6 obrażeń.
Słabe oczarowania; PC 5; Stworzenie cudownego przedmiotu, Wydłużenie czaru, zdolność odganiania/niszczenia nieumarłych jak Kapłan przynajmniej 5. poziomu, błogosławieństwo, uświęcenie; cena 2950 sz.
Opisy cudownych świec cz. 2
Tagi:
Cudowne przedmioty | cudowne świece