» Dla Mistrzów Podziemi » Inspiracje » Pocztówka z D&D: Illithidy

Pocztówka z D&D: Illithidy


wersja do druku

Dla łupieżców pomysłów

Redakcja: Jan 'Wędrowycz' Jęcz

Pocztówka z D&D: Illithidy
Illithidy to jedne z najpopularniejszych istot z „kanonu” D&D. Nie ma się co dziwić – genialni, źli, obdarzeni telepatycznymi talentami mózgozdziercy z ośmiornicą zamiast głowy to brawurowe (i grywalne, przynajmniej jako przeciwnik) połączenie mrocznych spiskowców, pożerającej mózgi hordy zombie i Wielkiego Cthulhu. Są szalenie charakterystyczni, ale i uniwersalni – można traktować ich zarówno jako Potwory, jak i Obcych, więc pasują do najróżniejszych realiów, od Greyhawka przez Wolsunga po Gwiezdne Wojny.

Zapraszamy do lektury pierwszej z Pocztówek z D&D, poświęconej illithidom. Poza pomysłami na umieszczenie ich w rozmaitych realiach tekst zawiera także ich statystyki pod Savage Worlds Edycja Polska i Wolsunga.

Pobierz plikPocztówka z D&D - Illithidy (PDF)
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Pocztówka z D&D: Zwodniki
Gryzonie, które mogą być wszędzie. Dosłownie wszędzie...
Pocztówka z D&D: Rdzewiacze
Teraz żadna zbroja nie jest bezpieczna...
Pocztówka z D&D: Beholdery
Raz, dwa trzy, beholder patrzy!
Pocztówka z D&D: Listy czarów
By magia nie stała się nudna...
Kosmologia 4E w klimatach Planescape
Przygody ze Starą Szkołą
Stara Szkoła RPG od podstaw: część druga

Komentarze


~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Star Wars - nie zgadzam się
Wolsgung - Taaak!
11-12-2010 18:35
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+3
Mam pomysł na kolejną pocztówkę: znacie numer z trollem pilnującym mostu??
11-12-2010 18:39
~Lasard

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
O! Widzę Planetourist, że prace zakończone. Mogłeś się tym pochwalić na forum jeszcze, bo gdyby nie Facebook to bym nie zauważył :P
Bardzo fajnie to wyszło. Fajnie zmieniłeś też zdolność Muzgozdzierca.
11-12-2010 22:13
Kot
   
Ocena:
+2
Eksploracja, nie Eksploatacja.
"Próba oprzytomnienia wpływowej postaci" to koszmarek.
Ale poza tym, niezłe.
12-12-2010 00:06
Planetourist
   
Ocena:
0
Dzięki za uwagi i ciepłe przyjęcie :)

@Kot: racja, koszmarny koszmarek. Trudniej zmieniać PDFy, niż artykuły na stronie, więc poczekam na ewentualne inne uwagi i poprawię wszystko hurtem.

@~: z chęcią przyjmiemy i opublikujemy Pocztówki od osób spoza redakcji. Jeżeli masz pomysł, spisz go i ślij do nas :)
12-12-2010 00:36
Vukodlak
    Tak się dowalę tylko.
Ocena:
+2
W SW Psionika nie jest specializacją w Wiedzy, tylko osobną umiejętnością, która płynie z przewagi Zdolność nadprzyrodzona (Psionika). Gdybym był podręcznikowym nazi, to bym uznał, że Łupieżca Umysłów nie może korzystać ze swoich mocy, bo ma tylko wiedzę o niej, a nie praktyczną umiejkę, która mu to umożliwia. ;) Ponadto dziwi trochę wysoki Duch i żałosna Odwaga. One naprawdę są takie tchórzliwe w D&D? Wolałbym ich rozpisanych na zawady, przewagi i zdolności specjalne, a nie jak większość stworów tylko na te ostatnie. Ale tutaj akurat sobię malaggarzę.

Ciekawa rzecz, ale do Młotka w ogóle nie pasują (są zbyt naznaczeni WotC trademark), a w Evernight i tak są (SPOILER) bazowani na nich Władcy (SPOILER).

Mimo to pochwalam inicjatywę.
12-12-2010 01:48
Planetourist
   
Ocena:
0
Racja, ale oni mają psionikę :) W ramach nawyku z D&D 3.5 notuję statsy tam, gdzie są potrzebne - psioniki nie ma w umiejkach tylko dlatego, że zanotowałem ją przy mocach. Wiedza o niej to osobna umiejętność - istnieje chyba specjalizacja magia, więc czemu nie psionika? Skoro taki zapis jest nieczytelny, zmienię go w korekcie.

Co do przewag i zawad - na początku tak je rozpisałem, ale potem uznałem, że to mniej poręczne i czytelne. Illithidy rzeczywiście są tchórzliwe, ale chyba nie aż tak - podwyższę im kostkę.
12-12-2010 01:57
Xolotl
   
Ocena:
0
A nie "Illithidzi" przypakiem? Nie traktujcie ich jak zwykłe monstra, wszak to inteligentna rasa:P
12-12-2010 12:23
27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+3
Jak illithidzi, to krasnoludzi.
12-12-2010 12:28
Krackus
   
Ocena:
0
Bardzo ciekawa praca, fajna i przydatna rozpiska illithidów na SWEX.
Chętnie zabawię się w przewidywanie co będzie następne w cyklu ;D. Obstawiam: drowy/Podmrok (o ile nie uznamy ich za element tak czy owak obecny już wszędzie indziej), obserwatorzy, wojna krwi (diabły vs demony), gith... (chociaż to bardziej podpada pod jakiegoś planescape'a), galaretowaty sześcian (FTW :D), podział smoków na kolorowe i metaliczne, być może też rakszasy (chociaż to chyba z jakiejś mitologii), yuan-ti, sowoniedźwiedź (w jakim innym systemie jest takie cudactwo xD) - niektóre pomysły nie sa może jakoś bardzo ikoniczne ale na pewno coś w sobie mają ;)
12-12-2010 13:36
~Kaczor

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Fajny tekścior, czas inkorporować ithilidów do własnego systemu!
Jedno pytanie: zna ktoś jakieś szczegóły na temat Ultymatycznego Planu Zgaszenia Słońca? Tzn, jak ci biedni ithilidzi zamierzają się do tego zabrać?
12-12-2010 14:11
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Krackus - no, jest tego pełno. Nie da się chyba wymienić systemu gdzie nie ma tradycyjnych orków, wilków. A smok na deser to też pewien kanon
12-12-2010 14:12
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
nie lepsze byłoby "Lochów i Smoków", zamiast "Podziemi i Smoków"??
12-12-2010 16:07
Wędrowycz
   
Ocena:
0
Za błędy wybaczcie - był to mój debiut redaktorski, w następnych odsłonach będzie ich mniej. Jak już Plane wspomniał zachęcamy wszystkich do nadsyłania własnych pocztówek czy choćby pomysłów na nie.
12-12-2010 17:05
Zsu-Et-Am
   
Ocena:
+1
Kaczor: różne sposoby na realizacje wielkiego planu łupieżców były podstawą drugoedycyjnej kampanii - trylogii Illithiady: A Darkness Gathering, Masters of Eternal Night oraz Dawn of the Overmind. W programie wizyta w Penumbrze (jedynie wspominanej w 3E) i ukrytej w Głębokim Eterze fortecy zbudowanej wokół anomalii temporalnej. Dobra rzecz.
12-12-2010 19:54
Xolotl
   
Ocena:
0
@Aure
Raczej Krasnoludowie. Tak na tolkienowską modłę.
13-12-2010 11:28
27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
To też illithidowie, goblinowie i elfowie.

Bardzo lubię konsekwencję. Konsekwencja jest naszym przyjacielem. Konsekwencja jest dobra.
18-12-2010 09:30

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.