» Dla graczy » Klasy prestiżowe » Śpiewak kręgu Angharradh

Śpiewak kręgu Angharradh


wersja do druku

Obrońca Tej, Która jest Trzema

Redakcja: Piotr 'Cahir' Wiankowski

Angharradh jest zjednoczonym aspektem bóstw, które są zarówno trzeba oddzielnymi boginiami – Aerdrie Faenyą, Hanali Celanil i Sehanine Księżycowy Łuk – jak i pojedynczą boginią, łączącą w jedno ową trójcę. Trójca odzwierciedla naturę każdej z trzech bogiń, zależnie od sytuacji. Na wiosnę i w czasie żniw jest boginią płodności - dba o urodzaj na polach, błogosławi nowo narodzonych i utrzymuje ziemie zielonymi i żyznymi; w czasie wojny jest zawziętą wojowniczką, dzierżącą czerwony miecz, którym bezlitośnie zabija wrogów elfiej rasy; gdy potrzeba mądrości, Bogini Jedyna w Trójcy jest przewodnikiem i doradcą. Wśród Pięknego Ludu Angharradh jest czczona niemal wyłącznie przez księżycowe elfy oraz garstkę półelfów księżycowych. Inne elfie podrasy wyznają aspekty Angharradh jako osobne boginie.

Kapłani Angharradh służą Bogini Jedynej w Trójcy w podobny sposób, jak kapłani Aerdrie Faenyi, Hanali Celanil i Sehanine Księżycowy Łuk. Większość z nich wiąże się z jednym z jej trzech aspektów i postępuje zgodnie z jego wymaganiami. Tak jak ich boginie, śpiewacy kręgu potrafią być impulsywni i kapryśni jak Skrzydlata Matka, romantyczni i egzaltowani jak Serce ze Złota lub spokojni i ulotni jak Córka Nocnych Niebios. Niemniej jednak rozumieją rolę, jaką odgrywa aspekt Jedynej jako patronki ochrony i odnowy, oferując mądrość pochodzącą z połączenia idei i postawy każdej z bogiń. Większość śpiewaków kręgu jest kapłanami Aerdrie Faenyi, Hanali Celanil i Sehanine Księżycowego Łuku, pomimo tego, że niektórzy wyznają bezpośrednio Boginię Jedyną w Trójcy.
Kości Wytrzymałości: k8.


Tabela 1-1: Śpiewak kręgu Angharradh
Poziom
Bazowa premia do ataku
------- Rzut obronny na -------
Specjalne Czary dziennie
Wytrwałość
Refleks
Wolę
1
+0
+2
+0
+2
Czciciel życia, premiowa domena
Obecna klasa +1
2
+1
+3
+0
+3
Ugodzenie wroga Seldarine
Obecna klasa +1
3
+2
+3
+1
+3
Premiowa domena, Przywódca magii kręgu
Obecna klasa +1


Wymagania

Oto wymagania, które postać musi spełnić, aby zostać śpiewakiem kręgu Angharradh.
Rasa: Elf lub półelf.
Patron: Aerdrie Faenya, Hanali Celanil lub Sehanine Księżycowy Łuk.
Charakter: Chaotyczny dobry.
Leczenie: Ranga 2.
Profesja (rolnik): Ranga 2.
Wiedza (religia): Ranga 10.
Występy (śpiew): Ranga 2.
Czary: Umiejętność rzucania czarów objawień co najmniej 4. poziomu.
Specjalne: Musi wierzyć, że Angharradh jest Boginią Jedyną w Trójcy, która jest zarówno trzeba oddzielnymi boginiami – Aerdrie Faenyą, Hanali Celanil i Sehanine Księżycowy Łuk, jak i pojedynczą boginią (przekonanie to jest powszechne jedynie wśród księżycowych elfów).

Umiejętności klasowe

Umiejętności klasowe śpiewaka kręgu Angharradh (i atrybut kluczowy dla każdej z nich) to Czarostwo (Int), Dyplomacja (Cha), Koncentracja (Bd), Leczenie (Rzt), Profesja (Rzt), Przetrwanie (Survival*) (Rzt), Rzemiosło (Int), Wiedza (natura) (Int), Wiedza (religia) (Int), Wiedza (tajemna) (Int), Wyczucie pobudek (Rzt), Występy (Cha). Opis tych umiejętności znajdziesz w Rozdziale 4: Umiejętności w Podręczniku Gracza.
*umiejętność z edycji 3.5 (w edycji 3.0 - Tajniki dziczy).

Punkty umiejętności na każdym poziomie: 2 + modyfikator z Intelektu.

Właściwości klasowe

Biegłość w broni i pancerzu: Śpiewak kręgu nie zyskuje żadnych nowych biegłości w broni, pancerzu ani tarczy.
Rzucanie czarów: Śpiewak kręgu zyskuje na każdym poziomie zaklęcia tak, jakby awansował na poziom dotychczasowej klasy czarownika objawień.
Premiowa domena: Na 1. i 3. poziomie śpiewak kręgu otrzymuje jedną z następujących domen jako domenę premiową: chaos, dobro, elfy*, ochrona, odnowa*, rośliny, wiedza. Śpiewak kręgu zyskuje zesłane moce domenowe i może wybierać czary domenowe jako zwykłe czary.
Czciciel życia (zw): Angharradh jest boginią płodności, narodzin i sadzenia. Jej kapłani asystują przy narodzinach, błogosławią małe dzieci oraz pomagają przy sadzeniu i żniwach. Począwszy od 1. poziomu śpiewak kręgu zyskuje premię +2 do testów Leczenia i Profesji (rolnik).
Ugodzenie wroga Seldarine (zn): Śpiewak kręgu na poziomie 2. lub wyższym może raz dziennie ugodzić istotę, która wyznaje boga będącego wrogiem Seldarine, włączając w to złe bóstwa drowów, goblinów, ogrów i orków, jak również Bóstwa Furii (Auril, Malar, Talos i Umberlee) jednym zwykłym atakiem wręcz. W takim przypadku dodaje swój modyfikator z Charyzmy (jeśli jest on dodatni) do testu ataku i zadaje 1 dodatkowy punkt obrażeń na każdy posiadany poziom klasy czarownika objawień. Na przykład, Kpn10/Śpiewak kręgu 2 uzbrojony w długi miecz zada 1k8+12 obrażeń, plus wszelkie dodatkowe premie z wysokiej Siły lub magicznych efektów, jakie normalnie mają zastosowanie.
Jeśli śpiewak kręgu przypadkowo ugodzi stworzenie, które nie wyznaje jednego z wymienionych wyżej bóstw, moc ta nie przyniesie efektów, ale jest już wykorzystana na dany dzień.
Przywódca magii kręgu (zw): Śpiewacy kręgu opanowali znany nielicznym sekret wspólnego rzucania czarów, łatwo pociągając za boskie nici magii Bogini Jedynej w Trójcy. Na 3. poziomie śpiewak kręgu zostaje przywódcą kręgu – osobą, która podczas rzucania czarów skupia wokół siebie czarowników objawień wyznających Boginię Jedyną w Trójcy. W przeciwieństwie do zwykłej magii kręgów, uczestniczące w rzucaniu zaklęcia w ten sposób postacie, którym przewodzi śpiewak kręgu 3. poziomu nie muszą posiadać odpowiedniego atutu, lecz muszą być czarownikami objawień wyznającymi Aerdrie Faenyę, Hanali Celanil lub Sehanine Księżycowy Łuk. Opis magii kręgów można znaleźć w podręczniku Zapomniane Krainy – Opis Świata, na str. 59.
*domena z podręcznika Zapomniane Krainy - Opis świata lub Player’s Guide to Faerun.

Byli śpiewacy kręgu: Śpiewak kręgu, który pogwałci kodeks postępowania bogini Angharradh traci wszystkie czary oraz właściwości klasowe wynikające z tej klasy prestiżowej i nie może dalej zyskiwać w niej poziomów, dopóki nie odbędzie Pokuty.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


von Trupka
   
Ocena:
0
Takie sobie. Ot kapłan-rolnik-akuszer, wyznający konkretną religię. Dobrze, że tylko 3 poziomy. Moja ocena: 3/6
20-10-2005 16:44
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
ta klasa taka trochę bezpłciowa, a sama idea trójki bostw w jednym... mało orginalna? ale zrobione nieźle, tylko że bez pomysłu.
20-10-2005 17:00
Arsil
   
Ocena:
0
Co mogę powiedzieć o tej klasie ech.... napewno, że nigdy nie widziałem klasy 3-poziomowej a pozatym to chyba niewiele. Może kiedyś jej użyję.
20-10-2005 17:07
~Galleon

Użytkownik niezarejestrowany
    Cieniutko...
Ocena:
0
Oj, słabiutka prestiżówka... Już widzę te tłumy Graczy pragnące wcielić się w rolniczego kapłana - elfa. Autora tej klasy chyba terminy goniły ( i nie mówię tu tylko o tym, że "rolnik" ma aż trzy poziomy). Zanik weny? Jak dla mnie 2/5 i szybkie odesłanie w niepamięć...
20-10-2005 17:19
~Vitriol Plugawiciel

Użytkownik niezarejestrowany
    Nieźle, ale........
Ocena:
0
Klasa dobra , 3 poziomowa , pomysł dobry ale jeden minus to to z Malarem, owszem pomagał Lolth walczyć z Seldarine ale po co Malar , zostawcie tego biednego kotka , już i tak ma konflikty z Talosem oraz z bóstwami natury
Moja ocena 3+
20-10-2005 18:05
Cahir
   
Ocena:
0
Następna klasa Costy będzie chyba bardziej chwytliwa, tłumaczę je po kolei:)
20-10-2005 18:15
~Vitriol Plugawiciel

Użytkownik niezarejestrowany
    Ano
Ocena:
0
Mam nadzieje,że to nie będzie łowca nekromantów oraz wyznawców Malara
20-10-2005 18:26
Radnon
   
Ocena:
0
Hm, ja natomiast dla odmiany powiem, że ta klasa mi się podoba, lubię elfy a to klasa dla nich, poza tym lubię klasy, które mają jakiś ciekawy klimat a w tej klasie coś mnie urzekło. Ocena jeśli miałbym ją wystawić wynosiła by conajmniej 5/6 właśnie za pomysł i pewną nieuchwytną magię klasy.
20-10-2005 19:03
~Vhaeraun

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Prestiżówka bardzo ciekawa i wcale nie jest słaba. Daje na niskim, trzecim poziomie klasy, dostęp do magii kręgów, która jest mocna i rzadka. Tylko trzy poziomy to też wcale nie jest jakaś tragedia - wręcz przeciwnie, klasa jest tym bardziej kusząca. Dzięki tym trzem poziomom nasza postać dostanie magię kręgów, premiową domenę, nie straci poziomu zaklęć a to nie wszystkie udogodnienia. Imho - dobra, zrównoważona prestiżówka, bez niepotrzebnych przegięć jakich ostatnio pełno.
PS. Jedyne do czego bym się przyczepił to specjalne wymagania. Postać musi wierzyć, że Angharradh jest zarówno jedną jak i trzema boginiami? A co tu jest do wierzenia? To nie jest żadne przekonanie, tylko udokumentowany fakt doskonale znany wśród wszystkich elfów.
20-10-2005 19:08
~Vitriool Plugawiciel

Użytkownik niezarejestrowany
    Tak,Vhaeraun
Ocena:
0
Zgadzam się z Vhearaun ale tutaj pisze ,że to jest powrzechne tylko u elfów księżycowych .Jednak pragne się z tym nie zgodzić ,ponieważ Aerdrie jest twóczynią Avarieli czyli też te elfy powinny mięc dostęp do tej klasy prestiżowej a nie wyłącznie księżycowe elfy
20-10-2005 19:18
Arsil
   
Ocena:
0
Ale w wymaganiach nie jest napisane, że trzeba być księżycowym elfem czytaj DOKŁADNIE!
20-10-2005 20:07
~Vector von Vladen

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Nie jest to najlepsza prestiżówka... Nie dość, że ma tylko trzy poziomy to po przeczytaniu tekstu nasuwa się pytanie - co to właściwie daje? +2 do rolnictwa?! A, po co mi rolnictwo??? Luuuuuuudzzzzzzzzzieeeeeeee
20-10-2005 21:44
Radnon
   
Ocena:
0
A czy prestiżówki bierze się tylko po to aby mieć jakieś super mechaniczne zdolności ? Chyba nie taki jest ich cel zatem nawet jeśli klasa daje tylko +2 do rolnictwa ale ciekawie ubarwia postać i ma ciekawy fabularny opis warto jest ją wziąć
20-10-2005 21:52
~Cezar

Użytkownik niezarejestrowany
    No właśnie....
Ocena:
0
po co graczom um. rolnictwo ?????
nie licząc tej wpadki klasa zupełnie OK. ale brak jej trochę magii

dla mnie -4/6
20-10-2005 21:59
~Galleon

Użytkownik niezarejestrowany
    Do Radnona
Ocena:
0
Radnonie, masz rację, urok i "magia" klasy prestiżowej nie powinna i nie może opierać się tylko na mechanice, potężnych atutach, zdolnościach itd... Ale nie łudżmy się, niewielu Graczy tak naprawdę patrzy ( w pierwszej kolejności) na klimat czy zarys fabularny nowej klasy. Przecież robiąc swą ukochaną, jedyną, unikalną postać nie chcemy, by przy pierwszym lepszym spotkaniu z orczym rębajłom nasz bohater marnie skończył. Oczywiście, wszystko zależy od MP i jego kampani, ale walki w DnD chyba nie da się uniknąć... W każdym razie nadal twierdzę, że klasa nie jest nazbyt ciekawa czy udana. I broń Boże nie chodzi mi tu tylko o jej faktyczną nieefektywność w wielu sytuacjach. Ona po prostu do mnie nie przemawia, choć z miejsca przyznaje, że na wszystko, co związane z elfami zawsze mimowolnie krzywo patrzyłem ;>. Wielbiciele "szyszkojadów" z pewnością widzą w niej więcej niż ja. Pozdro...
20-10-2005 23:08
~Vector von Vladen

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Według mnie jest to klasa prestiżowa o której fajnie się czyta(kilmatyczna), ale gorzej się nią gra... Tak naprawdę to jak często korzystaliście w czasie swoich przygód z magii kręgów?
a z rolnictwa? (No chyba, że któś walczy motyko, chopy) No właśnie...
Dla mnie 3-/6 i to tylko za ten chwytliwy urok. Tylko sobie
wyobraźcie - Broń, magia i wielkie pole buraków do skopania. Toż to kwintesencja DnD.
21-10-2005 13:29
~Vitriol Plugawiciel

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Mi sie ta klasa podoba, jakbym grał elfem to bym to wziął , widać,że ta prestizówka jest dla dobrych elfów( choć Malar nie jest z tego faktu zadowolony oraz inne bóstwa chaosu i zniszczenia) Hmm trzeba bedzie chyba zrobić super prestiżówke dla wyznawców Malara
21-10-2005 15:36
~Vhaeraun

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Vector - a dlaczego rzadko się korzysta z magii kręgów? Właśnie dlatego bo jest strasznie rzadka. Dostępna właściwie tylko dla kilku grup społecznych - red wizardzów, czarownic z Rashemenu i możliwe, że dla kogoś jeszcze. Dlatego też sesje z wykorzystaniem przez BG magii kręgów musiałyby być strasznie hermetyczne. Jednak ta prestiżówka rzuca zupełnie nowe światło na magię kręgów. Przy odpowiednich okolicznościach da sporą potęgę postaci przebywającej w społeczności elfów. A to już takie rzadkie nie jest, prawda? Jestem pewien, że wielu powergamerów rzuciłoby się na tą prestiżówkę za same "dopakowania" (tym bardziej, że to tylko 3 poziomy). A oprócz solidnej porcji "powera" ta prestiżówka jest też po prostu ciekawa :) Ja daję jej za całokształt 5/6 (przy przymknięcu oka na dziwne specjalne wymagania).
21-10-2005 19:15
Radnon
    Do Galleona
Ocena:
0
W tym co mówisz niestety jest wiele prawdy, ja klase oceniałem tylko i wyłącznie pod względem fabularnym, pewnie dlatego, że jako gracz nigdy nie poznałem dobrze mechaniki i staram się ją ograniczyć. Natomiast jako MG trafiłem na graczy, którzy rozumieją moje podejście i tworzą postacie dla fabuły i klimatu, które niekoniecznie dobrze radzą sobie w walce.
I właśnie z takiej perspektywy ocieniam tą klasę - klimatu i fabuły oraz magii
21-10-2005 22:06
Cahir
   
Ocena:
0
Dla pocieszenia powiem, że ja też dwa razy przeczytałem, bo z początku nie wierzyłem że w wymaganiach jest Profesja (rolnik):P, ale pewnie autor chciał oddać aspekt obfitości i płodności Angharradh:)
21-10-2005 23:00

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.