Kapłani Angharradh służą Bogini Jedynej w Trójcy w podobny sposób, jak kapłani Aerdrie Faenyi, Hanali Celanil i Sehanine Księżycowy Łuk. Większość z nich wiąże się z jednym z jej trzech aspektów i postępuje zgodnie z jego wymaganiami. Tak jak ich boginie, śpiewacy kręgu potrafią być impulsywni i kapryśni jak Skrzydlata Matka, romantyczni i egzaltowani jak Serce ze Złota lub spokojni i ulotni jak Córka Nocnych Niebios. Niemniej jednak rozumieją rolę, jaką odgrywa aspekt Jedynej jako patronki ochrony i odnowy, oferując mądrość pochodzącą z połączenia idei i postawy każdej z bogiń. Większość śpiewaków kręgu jest kapłanami Aerdrie Faenyi, Hanali Celanil i Sehanine Księżycowego Łuku, pomimo tego, że niektórzy wyznają bezpośrednio Boginię Jedyną w Trójcy.
Kości Wytrzymałości: k8.
Tabela 1-1: Śpiewak kręgu Angharradh
Specjalne | Czary dziennie | |||||
Czciciel życia, premiowa domena | ||||||
Ugodzenie wroga Seldarine | ||||||
Premiowa domena, Przywódca magii kręgu |
Wymagania
Oto wymagania, które postać musi spełnić, aby zostać śpiewakiem kręgu Angharradh.
Rasa: Elf lub półelf.
Patron: Aerdrie Faenya, Hanali Celanil lub Sehanine Księżycowy Łuk.
Charakter: Chaotyczny dobry.
Leczenie: Ranga 2.
Profesja (rolnik): Ranga 2.
Wiedza (religia): Ranga 10.
Występy (śpiew): Ranga 2.
Czary: Umiejętność rzucania czarów objawień co najmniej 4. poziomu.
Specjalne: Musi wierzyć, że Angharradh jest Boginią Jedyną w Trójcy, która jest zarówno trzeba oddzielnymi boginiami – Aerdrie Faenyą, Hanali Celanil i Sehanine Księżycowy Łuk, jak i pojedynczą boginią (przekonanie to jest powszechne jedynie wśród księżycowych elfów).
Umiejętności klasowe
Umiejętności klasowe śpiewaka kręgu Angharradh (i atrybut kluczowy dla każdej z nich) to Czarostwo (Int), Dyplomacja (Cha), Koncentracja (Bd), Leczenie (Rzt), Profesja (Rzt), Przetrwanie (Survival*) (Rzt), Rzemiosło (Int), Wiedza (natura) (Int), Wiedza (religia) (Int), Wiedza (tajemna) (Int), Wyczucie pobudek (Rzt), Występy (Cha). Opis tych umiejętności znajdziesz w Rozdziale 4: Umiejętności w Podręczniku Gracza.
*umiejętność z edycji 3.5 (w edycji 3.0 - Tajniki dziczy).
Punkty umiejętności na każdym poziomie: 2 + modyfikator z Intelektu.
Właściwości klasowe
Biegłość w broni i pancerzu: Śpiewak kręgu nie zyskuje żadnych nowych biegłości w broni, pancerzu ani tarczy.
Rzucanie czarów: Śpiewak kręgu zyskuje na każdym poziomie zaklęcia tak, jakby awansował na poziom dotychczasowej klasy czarownika objawień.
Premiowa domena: Na 1. i 3. poziomie śpiewak kręgu otrzymuje jedną z następujących domen jako domenę premiową: chaos, dobro, elfy*, ochrona, odnowa*, rośliny, wiedza. Śpiewak kręgu zyskuje zesłane moce domenowe i może wybierać czary domenowe jako zwykłe czary.
Czciciel życia (zw): Angharradh jest boginią płodności, narodzin i sadzenia. Jej kapłani asystują przy narodzinach, błogosławią małe dzieci oraz pomagają przy sadzeniu i żniwach. Począwszy od 1. poziomu śpiewak kręgu zyskuje premię +2 do testów Leczenia i Profesji (rolnik).
Ugodzenie wroga Seldarine (zn): Śpiewak kręgu na poziomie 2. lub wyższym może raz dziennie ugodzić istotę, która wyznaje boga będącego wrogiem Seldarine, włączając w to złe bóstwa drowów, goblinów, ogrów i orków, jak również Bóstwa Furii (Auril, Malar, Talos i Umberlee) jednym zwykłym atakiem wręcz. W takim przypadku dodaje swój modyfikator z Charyzmy (jeśli jest on dodatni) do testu ataku i zadaje 1 dodatkowy punkt obrażeń na każdy posiadany poziom klasy czarownika objawień. Na przykład, Kpn10/Śpiewak kręgu 2 uzbrojony w długi miecz zada 1k8+12 obrażeń, plus wszelkie dodatkowe premie z wysokiej Siły lub magicznych efektów, jakie normalnie mają zastosowanie.
Jeśli śpiewak kręgu przypadkowo ugodzi stworzenie, które nie wyznaje jednego z wymienionych wyżej bóstw, moc ta nie przyniesie efektów, ale jest już wykorzystana na dany dzień.
Przywódca magii kręgu (zw): Śpiewacy kręgu opanowali znany nielicznym sekret wspólnego rzucania czarów, łatwo pociągając za boskie nici magii Bogini Jedynej w Trójcy. Na 3. poziomie śpiewak kręgu zostaje przywódcą kręgu – osobą, która podczas rzucania czarów skupia wokół siebie czarowników objawień wyznających Boginię Jedyną w Trójcy. W przeciwieństwie do zwykłej magii kręgów, uczestniczące w rzucaniu zaklęcia w ten sposób postacie, którym przewodzi śpiewak kręgu 3. poziomu nie muszą posiadać odpowiedniego atutu, lecz muszą być czarownikami objawień wyznającymi Aerdrie Faenyę, Hanali Celanil lub Sehanine Księżycowy Łuk. Opis magii kręgów można znaleźć w podręczniku Zapomniane Krainy – Opis Świata, na str. 59.
*domena z podręcznika Zapomniane Krainy - Opis świata lub Player’s Guide to Faerun.
Byli śpiewacy kręgu: Śpiewak kręgu, który pogwałci kodeks postępowania bogini Angharradh traci wszystkie czary oraz właściwości klasowe wynikające z tej klasy prestiżowej i nie może dalej zyskiwać w niej poziomów, dopóki nie odbędzie Pokuty.