» Dla graczy » Klasy prestiżowe » Wojownik pełni (3 ed.)

Wojownik pełni (3 ed.)


wersja do druku

Za pan brat z klątwą

Redakcja: Piotr 'Rebound' Brewczyński
Ilustracje: Marcin 'Luger' Koziełło

I tak oto przyjechaliśmy na miejsce. To tutaj miało stanąć nowe miasteczko, jednak trzeba było wyrąbać drzewa dookoła. Drwale od razu zabrali się do roboty. Nikt nie przeczuwał, że stanie się tragedia.

Wydawało się, że będzie to spokojny, wiosenny dzień. I był, dopóki nie znaleźliśmy rozszarpanego ciała jednego z drwali, tuż koło przeznaczonego do wycinki lasu. Ktoś rzucił, że to pewnie wilki. Ale czy wilki potrafią dokonać takich zniszczeń w ciele ofiary? Nie – wątpiłem, aby to była sprawka zwykłych zwierząt, gdyż wyglądało to na robotę jakiegoś potwora. Ciało było po prostu zmasakrowane. Postanowiłem z paroma innymi łowcami, że dowiemy się, co zadało śmierć drwalowi.

Zastawiliśmy pułapki w nocy, oczekując na naszą bestię. Jednak tej nocy nic się nie pojawiło. Ani następnej. Trzeciego dnia znowu odnaleźliśmy zmasakrowane zwłoki, tym razem po drugiej stronie drwalskiej osady. Zaczęliśmy się niepokoić. Las w końcu był niezbyt duży, więc nic nie powinno umknąć naszej uwadze. Cóż, bestia musiała być niezwykle sprytna.

Sytuacja powtarzała się co pewien czas – zaczęliśmy nawet myśleć o sprowadzeniu grupy poszukiwaczy przygód. Doszliśmy jednak do wniosku, że jedynie by przeszkadzali. Jakimiż byliśmy głupcami...

Przyszła pełnia. Spałem już, gdyż wartę przejął mój przyjaciel, Deyk. Noc wydawała się spokojna, drwale rozchodzili się do namiotów i naprędce zbudowanych domków z bali. Nagle noc przeszyło wycie.

Zbudziłem się, chwytając od razu za łuk i miecz. Przez cały czas towarzyszyło mi wycie i... krzyki? Krzyki zarzynanych i mordowanych ludzi, pólelfów i niziołków. Wybiegłem z namiotu i moim oczom ukazała się scena rodem z najgorszych koszmarów. Dookoła leżały ciała moich towarzyszy oraz wszystkich pracujących przy wyrębie drwali. Wszędzie biegały wilki z pyskami zbryzganymi krwią, łapami zostawiając ślady na i tak mokrej już od posoki ziemi. Ognisko, rozpalone przez drwali, dodawało tej scenerii cech prawdziwego piekła. Wszyscy nie żyli, przetrwałem tylko ja. Wiedząc, że zaraz ujrzy mnie któraś z bestii, postanowiłem nie sprzedać mojej skóry aż tak łatwo. Napiąłem łuk, wycelowałem i... dosłyszałem za mną prawie ludzki głos, brzmiący jak mieszanina warczenia i człowieczej mowy:

- Odłóż broń, człowieczku, a może przeżyjesz.

Obejrzałem się i prawie zemdlałem. Przede mną stała wysoka na prawie trzy metry postać wyglądająca na połączenie wilka i człowieka. 'Wilkołak', pomyślałem, po raz pierwszy widząc tą istotę nie na rycinie. Likantrop nagle zaczął się zmieniać i ujrzałem starszego, dobrze zbudowanego mężczyznę o długich, brązowych włosach. Patrzył się na mnie przenikliwym wzrokiem, niczym łowca na swą ofiarę. Po chwili zawył głośno w noc. Wilki dookoła przysiadły, stając się potulne jak baranki. Wilkołak spojrzał na mnie i rzekł:

- Puszczę cię wolno. Żadne z moich braci i sióstr cię nie tknie. Idź i przekaż swojemu królowi, że ten las jest nasz i nikt, podkreślam - NIKT go nie tknie! A teraz uciekaj, człowieczku!

I uciekłem, zostawiając za sobą miejsce rzezi. Przyrzekłem sobie, że już nigdy, ale to nigdy nie opuszczę miasta...

Adam Callh - były królewski łowca


Dla wielu istot likantropia jest straszliwą chorobą - przekleństwem, które należy zwalczać w zarodku. Niekontrolowane przemiany, napady szału, ciągły strach o bliskie sercu osoby. Istnieją przeróżne rodzaje zwierzołaków: praworządne i honorowe niedźwiedziołaki, pełne furii wilkołaki, czy też przebiegłe szczurołaki. Każde z nich zostało zarażone ugryzieniem innego zmiennokształtnego lub obdarzone klątwą z powodu zaklęcia. I większość cierpi z tego powodu katusze.

Niektóre osobniki jednak uczą się żyć ze swoim przekleństwem. Zdobywają pełną kontrolę nad swymi przemianami, wykorzystując potencjał płynący ze swego stanu. Nazywają likantropię darem. Podnoszą swoje umiejętności i osiągają cele dzięki niej. Często poświęcają życie ochronie zwierząt, od których się wywodzą, oraz natury. Stają się wojownikami pełni.

Drogę tej klasy prestiżowej najczęściej obierają ci, którzy mają największy kontakt z naturą i najczęściej zostają zarażeni likantropią, czyli tropiciele i druidzi. Nierzadko zdarza się, że i barbarzyńcy stają się wojownikami pełni, czasem poprzez plemienne rytuały. Inni poszukiwacze raczej nie zostają wojownikami pełni, chyba że zmusi ich do tego sytuacja, jak na przykład nie uleczona likantropia.
Kość Wytrzymałości: k10.


Tabela 1-1: Wojownik pełni
Poziom
Bazowa premia do ataku
------- Rzut obronny na -------
Specjalne
Wytrwałość
Refleks
Wolę
1
+1
+2
+2
+0
Kontrolowana przemiana
2
+2
+3
+3
+0
Księżycowa siła, Więź ze zwierzętami
3
+3
+3
+3
+1
Regeneracja
4
+4
+4
+4
+1
Węch, Zwierzęcy zew
5
+5
+4
+4
+2
Dziki szał


Wymagania

Oto wymagania, które postać musi spełnić, aby zostać wojownikiem pełni.
Bazowa premia do ataku: +5.
Kontrolowanie kształtu: Ranga 8.
Tajniki dziczy: Ranga 8.
Specjalne: Postać musi być zarażona likantropią (w dowolnej formie).

Umiejętności klasowe

Umiejętności klasowe wojownika pełni (i atrybut kluczowy dla każdej z nich) to Ciche poruszanie (Zr), Kontrolowanie kształtu (Rzt), Nasłuchiwanie (Rzt), Pływanie (S), Postępowanie ze zwierzętami (Cha), Skakanie (S), Tajniki dziczy (Rzt), Ukrywanie (Zr), Wspinaczka (S), Wyczucie kierunku (Rzt), Zauważenie (Rzt), Zwierzęca empatia (Cha). Opis tych umiejętności znajdziesz w Rozdziale 4: Umiejętności w Podręczniku Gracza.

Punkty umiejętności na każdym poziomie: 4 + modyfikator z Intelektu.

Właściwości klasowe

Biegłość w broni i pancerzu: Wojownik pełni biegle posługuje się lekkimi pancerzami, tarczami oraz bronią prostą i żołnierską.
Kontrolowana przemiana (zw): Już na 1. poziomie wojownik pełni tak dobrze opanował sztukę transformacji w zwierzę lub hybrydę, że kiedy tylko zechce może przybrać inną formę, bez konieczności wykonywania testu na Wolę. Poza tym nie musi on przemieniać się przymusowo w czasie pełni.
Księżycowa siła (zw): Od 2. poziomu, ilekroć wojownik pełni przybierze formę hybrydy lub zwierzęcia w czasie pełni księżyca, otrzymuje premie +2 do Siły, +2 do Zręczności oraz dodatkowe 5 pw. Premie utrzymują się tak długo, jak długo postać pozostaje w jednej z tych dwóch form lub do końca pełni. Aby z nich korzystać, wojownik pełni nie musi widzieć księżyca.
Więź ze zwierzętami: Od 2. poziomu wojownika pełni zaczyna łączyć szczególna więź ze zwierzętami, które odzwierciedlają jego dziką naturę. Gdy postać jest w formie ludzkiej, otrzymuje premię +6 do testów Zwierzęcej empatii względem zwierząt, których formę może przybrać, oraz ich złowieszczych odpowiedników.
Regeneracja (zw): Od 3. poziomu likantropijna redukcja obrażeń wojownika pełni dotyczy również obrażeń zadawanych umagicznioną bronią (obrażenia zadane bronią srebrną nadal omijają redukcję). Poza tym regeneruje on 1 punkt wytrzymałości na rundę.
Węch: Na 4. poziomie wojownik pełni otrzymuje atut Węch*, o ile jeszcze go nie posiada.
Zwierzęcy zew (zw): Od 4 poziomu wojownik pełni raz dziennie, w akcji całorundowej, po wydobyciu z siebie określonego dźwięku, może przyzwać do siebie 1k4 zwierząt odpowiadających charakterowi jego likantropijnego przekleństwa. Czas ich przybycia określa Mistrz Podziemi, zależnie od miejsca przebywania wojownika pełni i dostępności danego gatunku zwierząt na obszarze. Przywołane stworzenia ślepo służą wojownikowi pełni (tak, jakby znajdowały się pod wpływem zaklęcia Dominacja nad zwierzęciem, z tym wyjątkiem, że nie sprzeciwią się nawet, jeśli kontrolujący pośle je na pewną śmierć). Po wykonaniu pojedynczego polecenia wydanego przez przyzywającego, zwierzęta odchodzą, chyba że same postanowią inaczej.
Dziki szał (zw): Na 5. poziomie wojownik pełni zdobywa nadzwyczajną zdolność wpadania w krwawy, bezlitosny szał, podczas którego z furią atakuje swych wrogów. Szał ten trwa liczbę rund równą wartości premii z Budowy wojownika pełni +1. W każdej kolejnej rundzie jego trwania wojownik pełni otrzymuje kumulatywną premię +1 do testów ataku i obrażeń (maks. +6), ale, z powodu utraty olbrzymich ilości energii, co rundę otrzymuje również 1k10 stłuczeń. Po zakończeniu szału wojownik pełni jest zawsze zmęczony przez ilość rund równą ilości rund trwania Dzikiego szału. Przykład: Kargoth jest wojownikiem pełni 5. poziomu i wpada w Dziki szał. W pierwszej rundzie szału otrzyma 1k10 stłuczeń oraz premię +1 do testów ataku i obrażeń. W drugiej rundzie szału premia do testów ataku i obrażeń wyniesie +2, a Kargoth otrzyma kolejne 1k10 stłuczeń. Wartość Budowy Kargotha wynosi 14, więc trzecia runda Dzikiego szału będzie zarazem ostatnią jego rundą – podczas jej trwania wojownik pełni otrzymuje kolejne 1k10 stłuczeń, a premia do jego testów ataku i obrażeń zwiększa się do +3. Czwarta runda po wpadnięciu w Dziki szał skutkuje dla Kargotha jego zakończeniem oraz zmęczeniem, które utrzymywać się będzie łącznie przez trzy rundy.
*atut z suplementu Władcy Dziczy.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


Zed Kraken
   
Ocena:
0
No muszę powiedzieć że ta klasa bardzo mi sie podoba, i bardzo kusi aby ją wykorzystać w grze (jedna z lepszych na tej stronie). No zobaczymy ;).
20-06-2005 18:13
~Pro8e

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Spoko klasa. Juz raz udalo mi sie grac postacia wilkolaka i praktycznie w walce w druzynie bylem bezuzyteczny, gdyz wszelki bonus wynikajacy z przekszatalcenia sie w hybryde mozna se wsadzic w D*** juz ja 5 poziomie. Z ta klasa bedzie mozna zdzialac duzo wiecej i postac wilkolaka zaczyna nabierac na wartosci bojowej w druzynie.
20-06-2005 18:41
rincewind bpm
   
Ocena:
0
niezłe.
20-06-2005 18:48
Kozlov
   
Ocena:
0
No no no. Gdyby byl tu wczesniej to zrobilbym sobie zarazonego a nie naturalnego gepardolaka. Ale moze da sie to jeszcze zmienic. Klasa zdecydowanie przypadla mi do gustu.
20-06-2005 20:29
~Jacek Dobrzyniecki

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Świetna klasa. Od dziś likantropia nie jest taka okropna jak kiedyś.
20-06-2005 20:55
JanF
   
Ocena:
0
Dla mnie spoko robota i naprawdę widzę coś porządnego:) Byle tak dalej:)
20-06-2005 21:23
~aRSIL

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Klasa pomysłowa ale nie rozbudowana zróbcie ją do 10 poziomu bo w tej formie szybko przestanie być przydatna A TAK w ogóle z kąd troopiciel ma wziąść te 8 rang zmiany kształtu?
20-06-2005 23:48
~Belzebub

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Wszystko pieknie, itp. niezla klasa, tylko jedna uwaga, czy redukcja na magiczne bronie, i regeneracja brane sa pod uwage w formie humanoidalnej??
21-06-2005 08:39
Kozlov
   
Ocena:
0
Jak zostajesz zarazony likantropia to dostajesz dostep do umiejetnosci kontrolowanie ksztaltu i jest ona traktowana jako twoj klasowa. IMHO lepiej jest, ze jest 5 poziomowa.
21-06-2005 09:14
~blaha

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
w sumie fajne ale raczej ciezkie do wykorzystania bo w koncu rzadko kto zostaje likantorpem
21-06-2005 10:42
~bizon

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Znam wielu, którzy by zostali :] Jednak ja też uważam, że 5 poziomów to za mało :/ Gdyby było ich 10 to pewnie bym zagrał, bo klasa bardzo ciekawa do odgrywania, a i w walce niezła.
21-06-2005 10:48
~Jacek Dobrzyniecki

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Mnie tam wystarczy 5 poziomów.
21-06-2005 12:48
~Przemek Jurycki

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
niewystarczająca ilość poziomów
22-06-2005 10:27
~Abbadon

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
spoko klasa ale likantropy żadko są stosowane
22-06-2005 15:30
~Paweł Jankowski

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Mój gracz teżwolałbyby była 10 poziomawa... Ale przecież już teraz ta klasa jest świetna!
22-06-2005 16:00
Wojnar
   
Ocena:
0
No naprawde spoko klasa, śwetne ma zdolności które bardzo pasują do tej klasy ale rzeczywiscie fajniej by bylo zeby byla 10-poziomowa i niektóre zdolności mogłyby się zwiększać wraz zes kokiem na nastepny poziom (np premia do atrybutów podczas księżycowej siły) żeby była bardziej atrakcyjna ale i tak sie założe że każdy (a przynajmniej prawie każdy) gający likantropem weźmie tą klasę - BRAWO!
22-06-2005 17:39
~[]

Użytkownik niezarejestrowany
    regeneracja?! za darmo?!
Ocena:
0
ta regeneracja to troche przesada. jedyna prestizowka ktora posiada szybkie leczenie to jest odrzucony(forsaken) ale on ma to jako rekompensate braku magii a i tak ta jego regeneracja jest ograniczona do konkretnej liczby pw na dobe. przegiecie z ta regeneracja
22-06-2005 22:37
~Henshin

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Bardzo dobra klasa, chociaż troche za silna, biorac pod uwage że można ją wziąść już po piątym poziomie....
23-06-2005 22:33
~Ojciec chrzestny

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Dosyć interesująca klasa presiżowa
24-06-2005 22:08
~Shadow_Assasin

Użytkownik niezarejestrowany
    skojarzenia
Ocena:
0
pierwsze skojarzenie z textem : "Żadne z moich braci i sióstr cię nie tknie. Idź i przekaż swojemu królowi, że ten las jest nasz i nikt, podkreślam - NIKT go nie tknie! A teraz uciekaj, człowieczku!" od razu przypomina kultowy film pt. "Legionista" (ostatnia scena , na tym pobojowisku) He, he
26-06-2005 19:51

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.